© 2024 solvo B.V.

Abces in cyste

Ik ben een gezonde jongeman van 28.Ik heb in het verleden een aantal fikse onstekingen in mijn longen gehad die gepaard gingen met vreselijk hoesten.De dokter schreef altijd een pittige antibioticum voor waarnaar na een week de hoest afnam en de klachten verdwenen.Nu een maand geleden kreeg ik op vakantie in Zwitserland last van benauwdheid en begon ik ineens bloed te hoesten.In het ziekenhuis zijn er foto;s gemaakt waar een cyste (holte gevuld met gas en lucht) met een diameter van 10 cm zichtbaar was.In deze cyste was een abces (ontstekinng) actief welke is opengegaan en wat mijn bloed opgeven verklaarde.Uiteraard liters bloed afgenomen en een bronchoscopie onderzoek gehad.In het bloed was met uitzondering van de infectie niks bijzonders zichtbaar evenals de bronchoscpie en uitslagen va de genomen biopten (kweken).De longartsen ins Zwitserland vertelde mij dat Ik de Cyste waarschijnlijk al heel lang heb en dat deze niet verwijdert hoeft te worden mits ik er geen last van heb.De onsteking is behandeld met antibioticum.Terug in nederland op consult geweest in het VU Amsterdam.Daar wederom fotos enbloed testen.Gezien het feit dat ik nergens last van heb.(Koorts,hoesten.zweten,Gebrek aan eetlust,afvallen) ben ik van mijn antibiotica kuur afgehaald en moet ik na 4 weken terugkomen voor controle (foto) en gaan ze vandaaruit verder kijken.Zijn er mensen met een soortgelijk verhaal?

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren