© 2024 solvo B.V.

Hoesten >6 weken

Ik ben inmiddels ruim 6 weken aan het hoesten. Het begon als een gewone verkoudheid. Verkoudheid ging weg, hoesten bleef echter aanhouden. Het gehoest klinkt volgens mensen om me heen als zeehondengeblaf. Na twee weken naar de huisarts geweest. Omdat ik er ook koorts bij had gehad antibiotica en codeinefosfaat tegen de hoestprikkel gekregen. Beiden hebben niet geholpen. Door de codeinefosfaat werd het hoesten wel iets minder, maar zodra het op was begon het weer net zo erg. Daarna nog eens terug geweest --> bloedprikken voor kinkhoest. Na een week nog steeds erg hoesten (en nog geen uitslag) weer gebeld en nog eens codeinefosfaat gekregen. Helpt weer nauwelijks. Nu zijn ze op en hoest ik weer flink. In weekend naar huisartsenpost geweest wegens flinke benauwdheid: corticosteroid- en sympaticomimeticainhalers gekregen. Helpen wel redelijk tegen benauwdheid, maar hoesten blijft doorgaan. Moet morgen nog eens bloedprikken en dan nog een week wachten op de uitslag. Ik weet wel dat ik moet wachten op de uitslag, maar ondertussen hoest ik nog steeds, ben ik benauwd en begint mn mijn rechter long pijn te doen. Ook heb ik spierpijn in buik, schouders, rug en nek van hoesten of krampachtig ademen. Al met al is dit niet echt bevordelijk voor mijn aanwezigheid bij mijn studie. Enig idee wat ik kan doen of wat het is? Heb namelijk mijn twijfels bij kinkhoest aangezien ik de enige in mijn omgeving ben die hoest. Ben trouwens een 21jarige vrouw. Nooit gerookt of problemen met ademhaling gehad.


Zo is het ook bij mijn vrouw ong.20 jaar geleden begonnen.In 1990 is er na een zware longoperatie longfibrose geconstateerd,nu gebeurd dit via een kijkoperatie.Als ik U een goede raad mag geven wijst Uw arts op deze nog niet zo bekende ziekteVerder veel sterkte.Groetjes Henk.

label.Geplaatst op 2007-10-06 13:14:04


Hallo, ik heb zelf ook longfibrose, bij mij is het niet begonnen met hoesten, maar dat zegt niets, er zijn verschillende soorten. Het is wel zaak om even op de site van de vereniging van longfibrose patienten te kijken en als je dan door gestuurd wil worden naar een goede longarts moet je of in Groningen, Amsterdam, Nieuwegein of Maastricht, daar zijn longartsen die zich verdiepen in deze ziekte. Het is het proberen waard vind ik je hebt maar 1 lichaam en zorg er goed voor.

label.Geplaatst op 2007-11-02 15:24:05


Hallo, ik ben inmiddels 6 maanden aan het hoesten (met periodes dat het minder of erger is). In de tussentijd was de bloeduitslag voor kinkhoest negatief, ben ik aan mijn tweede pompje symbicort, heb ik nog steeds codeine en is er niks te zien op rontgenfoto's. Een longfunctie test had ook aangegeven dat ik astma-verschijnselen heb, maar goed is het niet te meten omdat ik niet diep kan in- en uitademen zonder een hoestbui te krijgen. De symbicort helpt wel enigzins tegen de benauwdheid, maar het hoesten blijft. Mijn huisarts blijft mij symbicort geven 'kijk het maar even aan'. Een longarts bezoeken heeft volgens hem geen zin, maar zelf snapt hij ook niet waarom ik maar blijf hoesten. Ik vind het nu wel genoeg geweest..

label.Geplaatst op 2008-03-03 01:22:04


Frequent volgende problemen bij chronische hoest: chronische sinusitis maagreflux zie www.medisentio.com met uw symptomen voor andere aandoeningen mvg johan

label.Geplaatst op 2008-07-19 21:38:49

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren