© 2024 solvo B.V.

Infectie uitzieken?

Hallo, ik ben een jonge vrouw van 28. Ik heb al jaren geregeld longinfecties, vooral tijdens stress. Nu is gebleken dat ik al ongeveer 3 jaar atelectase heb. Ik heb vele antibioticakuren gehad, nu krijg ik antibiotica, prednison en codeine voor 3 weken. Ik loop stage, maar voel mij erg moe, en wil het liefst nog een poosje uitzieken, op krachten komen. Maar ik voel mij daar schuldig over. Als de infecties blijven terugkomen word de longkwab verwijderd. Is dat goed en normaal om thuis te blijven, of is het beter om weer aan de slag te gaan? Groetjes Fanny


Natuurlijk volledig uitzieken maar dan ook volledig uit- uit- uitzieken tot U zich compleet hersteld en niets vermoeid meer voelt. Zelfs beter wat te lang uitzieken dan te kort. Ik heb ook heel vaak ernstige longinfecties gehad vanwege immuniteitsproblemen en wel doorgezet met werken en nu enorme uitputtingsproblemen en nog steeds infecties. U dreigt een longkwab te verliezen. Dat is niet van de poes hoor ! Je zal minder longinhoud hebben en misschien zo vlugger moe zijn. Dus niet doen meid, niet doen, wat je arts ook zegt. Je gezondheid is het belangrijkste dat je hebt in je leven. Denk niet dat U flauw doet, integendeel, door te sterk te willen zijn, zou U op lange termijn Uzelf kunnen straffen. Veel sterkte ! Hou je ons op de hoogte ? Groetjes

label.Geplaatst op 2007-12-06 22:36:23


hallo, lijkt me niet zo moeilijk, thuisblijven en uitzieken natuurlijk. hallo!!! je gaat toch niet het risico lopen een longkwab kwijt te raken. als het nodig is om uit te rusten om beter te worden direct doen, je moet je hele leven nog hoor. ik begrijp best dat je je schuildig voelt en zorgen maakt om je stage. misschien kun je wat dagen inhalen later en kun je thuis verderwerken aan je opdrachten?? en anders kun je altijd nog beter een periode overdoen dan geopereerd moeten worden. nou gesprek over hebben met je stageplek en school en dan lekker rustig aan thuis uitzieken. sterkte

label.Geplaatst op 2007-12-06 19:45:43

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren