© 2024 solvo B.V.

Longontsteking napijn

Hallo, ik heb een vraagje. Dit jaar kreeg ik een longontsteking en ontsteking van het hartzakje en vochtophopingen in die gebieden (veroorzaakt door een vorm van reuma, SLE). Ik heb 9 dagen in het ziekenhuis gelegen, toen was het ergste voorbij. Maar tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis kreeg ik ineens een hele erge pijn in mijn linkerzij, met ademen, boeren en hikken deed het verschrikkelijk pijn. De arts heeft, zonder te kijken, gezegd dat dat nou eenmaal bij een longontsteking hoort. Maar nu, 5 maanden later, heb ik er nog steeds last van, niet zo heel erg meer, maar toch is het nog niet weg. Heeft er iemand enig idee of dit normaal is? Ik ga regelmatig naar mijn reumatoloog, maar als ik het hem vraag, reageert \'ie amper, schrijft het alleen maar op. Ja, dat schiet natuurlijk niet op. Alvast bedankt voor je reactie. Groetjes, Annen


Hi Annen, Ik heb 3 weken geleden met een ernstig verwaarloosde longontsteking in het ziekenhuis gelegen. Bleek ook nog eens vocht in de longen en rond de galblaas te hebben en een verwijde levensader. Nu heb ik na 2 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen ook veel napijn in mijn rechterzij..Ook bij mij weten de artsen niet wat het is, maar ook ik heb dit met hikken, hoesten en diep inademen en ook met bepaalde bewegingen met mijn rechter arm.. Heb jij inmiddels al een oplossing?? Groet tim.

label.Geplaatst op 2006-11-23 20:35:52


Hoi Timmes, Ik hoop dat het al wat beter met je gaat. Weten ze waarom je zo'n longontsteking en bijkomende klachten had? Bij mij was het inderdaad ook een verwaarloosde longonsteking. Ik ben er inmiddels achter dat die pijn in je zij de pijn is van een litteken in je longen. Het is bij mij nu alweer een tijd geleden (meer dan 3 jaar) en ik weet dat ik het eerste jaar echt veel pijn in mijn zij heb gehad, maar daarna werd het minder. Nu heb ik bijna geen last meer ervan, maar soms, en ik weet niet goed wanneer en waarom, doet het toch weer pijn met hoesten of diep inademen. Maar die echt stekende akelige pijn is wel weg, hoor, gelukkig. Stom dat artsen je dat nou niet kunnen vertellen, he? Nou, veel succes met aansterken en misschien tot mails. Groeten, Annen

label.Geplaatst op 2006-11-24 16:54:25


Hi Annan, Dank je wel voor je reaktie. Hoe ben je er achter gekomen dat het om een litteken gaat in je long? In welk ziekenhuis heb je gelegen? Ik heb nog vele vragen zoals je kan merken. Je kan me anders ook prive mailen op e.ruiz-martinez@zonnet.nl Groet tim

label.Geplaatst op 2006-11-25 10:32:03

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren