© 2024 solvo B.V.

Ongerust

Deze week met mijn dochter naar verpleegkundige geweest voor longfunctie test. Hierbij bleek dat zij een verminderde longfunctie heeft die niet bij haar leeftijd past. (13 jaar) Bovendien is zij een fanatiek sporter en fiets ze elke dag 2 uur om van en naar school te gaan. De uitslag verbaasde mij dan ook erg. Verpleegkundige heeft overleg gehad met de huisarts en nu moeten we een longfoto laten maken morgen om \"latent\" aanwezige aandoening te kunnen uitsluiten? Wat kan dit dan zijn. Ik dacht altijd dat alleen botten op rontgenfoto\'s te zien waren. Maak me nu dus best ongerust.


Wat is de reden dat er een longfunctie is gedaan?Want dat doen ze niet zomaar... Op een longfoto kunnen ze zien of de longen "schoon" zijn,of er bv een longontsteking te zien is o.i.d.

label.Geplaatst op 2008-10-02 20:58:53


Ze is kortademig bij inspanning. Dit terwijl ze altijd veel sport. Heeft ook jaren wedstrijd gezwommen dus je verwacht dat, de longinhoud in ieder geval normaal is. Desondanks is ze de laatste tijd bij bv. hardlopen heel snel buiten adem.

label.Geplaatst op 2008-10-02 22:05:46


Nooit astmatische klachten gehad?Afwachten dan maar wat eruit komt.. succes ermee

label.Geplaatst op 2008-10-02 22:21:45

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren