© 2024 solvo B.V.

Onzekerheid

Zeg maar nee, dan krijg je er twee, nu in mijn geval klopt dat helemaal. In november 2006 begon ik na een zware verkoudheid bloed op te hoesten, kon heel snel bij de longarts terecht, thoraxfoto met piepkleine afwijkinkjes. CT-scan, afwijking van minimaal 0,5 cm. Geen reden voor paniek bleken cystes te zijn met een iets of wat vaster gebied ertussen in. Na 3x door de CT-scan heen gegaan te zijn, bleek de afw. niet groter te zijn geworden of veranderd. Kwaadaardigheid werd steeds verder weg geschoven. Toch nog maar in overleg tussen longarts en radiologen door de PET-scan. En wat blijkt, afw. in linker longtop licht op maar ook een plekje in de dikke darm (ascendens). Gisteren coloscopie gehad. Vandaag om de uitslag van dit alles geweest, nu zo snel mogelijk longtop eruit en daarna operatie aan de dikke darm. Nog geen uitsluitsel over kwaadaardigheid, zal pas blijken na de operaties. Heb eigenlijk weinig keus, maar toch die onzekerheid, straks een longtop weg en blijkt het toch een ontsteking geweest te zijn. Heeft iemand deze situatie ooit meegemaakt?


Beste Sjanien. Aardig schrikken voor je, wat mij enigzins verbaasd is dat de artsen geen bronchoscopie (inwendig onderzoek met camera) bij je vericht hebben.Middels dit onderzoek is het mogelijk om zogenaamde biopten(kweken)te nemen om een aantal zaken (tumor,etc) uit te sluiten. Succes in ieder geval en beterschap. Groet, Rob

label.Geplaatst op 2007-08-01 15:46:21

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren