© 2024 solvo B.V.

Pijn bij ademhalen, nu al zo lang!!

Hallo, Ik post hier mijn berichtje in de hoop, dat iemand mij misschien advies kan geven. Ik heb al een héle tijd van pijn bij het ademhalen. Dit begon toen ik een jaar of 17 was (ben nu 21), ik ben een vrouw. Het begon als een kleine felle pijn bij het inademen in de linkerborstkas (kant van de rug). Ik voelde het toen alleen bij héél diep inademen. In de loop van de jaren is de pijn behoorlijk toegenomen. Er is meermalen een foto gemaakt van de longen en bloed nagekeken op embolie, maar er kwam niks bijzonders uit. (echter was de pijn toen ook niet zo hevig als nu!). Op het moment is de pijn ontzettend hevig. Ik voel het niet meer alleen bij inademen, maar ook bij uitademen. Bij elke ademhaling voel ik een schelle stekende pijn in de linkerborstkas. Soms straalt de pijn uit naar mijn linker schouder en arm, dat is een beetje een zeurend/ dof gevoel. Die uitstralende pijn is er echter niet altijd. \'S nachts wordt ik vaak wakker van de pijn. De huisarts heeft mij inmiddels verwezen naar een Cesartherapeut omdat hij denkt dat de pijn veroorzaakt wordt door spieren. Echter helpen de oefeningen totaal niks, en de therapeut heeft uitgesproken dat ze niet weet of ze iets voor me kan betekenen omdat ze haar twijfels heeft of mijn klacht daadwerkelijk door spieren veroorzaakt wordt. Als ik terugkijk op de laatste jaren zie ik een verslechtering, de pijn wordt steeds heviger, met een erge toename in met name de laatste maanden. Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee moet. De foto\'s wezen niets uit, maar de pijn is er! (laatste foto was denk ik een jaar geleden) Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Alvast heel erg bedankt.


Hallo onlyy, Op foto´s is helaas niet alles te zien.Is er een MRI scan(http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/mri.html) van gemaakt? Dat is een stuk duurder maar ook een stuk duidelijker en ook vraag ik me af of er naar je hart is geluisterd? Uitstralende pijn en een doof gevoel betekend dat er een stagnatie is.Als er helemaal niets gevonden wordt in de westerse geneeskunde zou ik het in een andere hoek gaan zoeken, acupunctuur of massage zoals tuina.(www.groesland.nl)

label.Geplaatst op 2007-01-03 21:46:44

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren