© 2024 solvo B.V.

Problemen met de vochtbalans lijst!

Hallo, Ik loop momenteel stage op een longafdeling in het ziekenhuis. Het is mij opgevallen dat de vochtbalans lijsten bij de patienten slecht worden bijgehouden. Er wordt niet altijd op de lijst vermeld als een patient iets drinkt of als de patient urineert. Is er iemand bij wie de vochtbalanslijsten wel goed bij gehouden worden? Of heeft er iemand tips voor mij om het op de afdeling te verbeteren zodat er wel beter aan de lijsten gehouden worden? alvast bedankt, met vriendelijke groet Saskia


Hoi, Ik heb stage gelopen op een cardiologieafdeling, en daar zag ik het eigenlijk ook wel gebeuren. Ik loop momenteel op een interne afdeling met pulmonologie, short stay, oncologie en orthopedie, en daar wordt het eigenlijk bijna niet bijgehouden, maar komt het ook niet veel voor. Ben je mbo of hbo student? Ik moet als hbo student namelijk voor de verdieping een project opzetten over een bepaald onderwerp, en daar zou dit perfect voor zijn :). Als mbo student hoeft dat geloof ik niet dus dan heb je er niet zoveel aan. Ik kan je niet echt tips geven, je kunt je afvragen of de vochtlijsten op de juiste plek liggen (bij de wastafel of aan het bed o.i.d.), en je kunt misschien ook bij de verpleegkundigen nagaan waarom ze het niet invullen?

label.Geplaatst op 2010-10-15 15:15:58

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren