© 2024 solvo B.V.

Stoppen met roken

Op t.v. zie je veel aanbevelingen over het stoppen met roken, met name via Tell Sell. Wie kent het programma van Smoke Away, wie heeft er zelf ervaring mee, of kent ervaringen van vrienden of bekenden? Het stop pakket bevat medicijnen die het lichaam helpen ontgiften (vooral de nicotine laten verdwijnen), medicijnen die direct de behoefte naar een sigaret doen wegnemen en vit. B om je geestelijk te helpen, en om de afkickverschijneselen te doen verminderen. Ook is er een CD-rom bij, met ontspanningsoefeningen. Een Amerikaanse longarts beveelt het zeer aan, zegt dat patiienten die 40 jaar of langer roken binnen 7 met gemak gestopt zijn! Dit klinkt natuurlijk fantastisch. Of is er iemand die andere methoden aanbeveeld?


hoi ik las jouw bericht over stoppen met roken,ik geef jouw als advies niet aan die troep te beginnen,want na verloop van tijd ga je weer roken en ze hebben altijd wel iets van bijwerking en verschijnselen,heb soort gelijke middelen weleens geprobeert.En als je echt stoppen wil moet je het doen omdat jij het wil en niet voor een ander. okt. dit jaar ben ik zelf een jaar gestopt met roken en ik heb het volgens de Alan Carr methode gedaan en het is mij goed bevallen en als ik nu terug kijk ben ik blij dat ik roken mag maar het niet doe. dus ik adviseer je om met de Alen carr club in contact te komen en echt het werk veel succes en sterkte.

label.Geplaatst op 2003-11-23 19:25:26


Als je er echt veel moeite mee hebt (en je hebt misschien ook nog wel een extra gezondheidsrisico) probeer dan eens of je naar een rookstop-poli kan. Elena

label.Geplaatst op 2003-12-04 12:50:42


Ik ben 11 jaar geleden gestopt,het heeft mij 25 kg gekost ,ik heb het zonder wat voor middelen het ook gedaan ,het is zwaar maar ik ben nu erg gelukkig dat ik het gedaan heb,en de kilo`s gaan er weer van af maar alles met kalmte,en dat is mij best bevallen .niets geen middeltjes ,allemaal flauwelul als je wilt en doorzetting vermogen heb lukt het,al is het erg moeilijk,en een beetje hulp van je medemens is erg belangrijk,maar je krijgt meer kommetaar dan hulp.maar met uiteindelijke doorzettings vermogen lukt het en ben je later heel gelukkig. Fred uit Leiden

label.Geplaatst op 2004-04-01 22:07:50


hallo Madrugada, ben zelf longpatient en ben 5j gelede geoppereerd aan de longen help nu mensen stoppen met roken.Als je gestopt bent met roken en blijft ernaar verlangen dan ben je nog steeds verslaafd het is pas als je er geen zin meer in hebt dat je kan zeggen nu ben ik gestopt.Ik heb al 11mensen doen stoppen ik ben namelijk kunstenaar ik heb o.a. de strip van Margriet Hermans getekend en telkens dat er iemand een jaar gestopt is krijgt hij of zij een tekening terwaarde van 250 euro.Het is gewoon een klik in de kop het zit hem tussen de 2 oren zo sompel is het.Je moet er zo bang van worden dat je nooit meer een sigarret aanraakt of ook maar eergens gaat zitten waae er gerookt word ROKEN IS LANGZAAM ZELFMOORD PLEGEN ik wil wel enkel met mensen praten die WILLEN stoppen voorgoed Jaarlijks zijn er in Belgie 2500 doden door PASSIEF roken dat zijn er 1000 meer dan bij verkeersongevallen maar men kan er geen geld mee verdienen enkel verliest de staat erbij vanzelfsprekend dat men er niet zoveel mee bezig is. als je ergens 3u binnen zit waar gerookt word rook jij of uw kinderen 1 sigeret mee. Mvg Rikkes

label.Geplaatst op 2004-06-27 12:47:15


Er is nu ook een nieuwe methode die mensen kan ondersteunen bij het stoppen met roken. De EMR behandeling van stoppen.com voor meer info zie www.stoppen.com groetjes natas

label.Geplaatst op 2004-06-30 16:25:52


Als je een medisch product via tell sell ziet aangeboden worden, wees dan alsjeblieft meteen overtuigd dat het nonsens is. En al die zogenaamde \"artsen\" die het aanbevelen zijn vaak ingehuurde acteurs, met veel \"certificaten\" op de achtergrond. Niet doen, kost veel geld. Ook niet aan andere methodes beginnen. Er is nooit gebleken dat een van die methodes effectief is. Het beste is om een datum af te spreken om op die dag te stoppen. Dat kan je bijvoorbeeld met je partner, of een vriend(in) zo afspreken. Kies die datum en stop dan. Neem geen stressvolle tijd, dan lukt het niet, en uiteraard ook 1 januari niet! Bedenkt dat niets verstandiger is voor je gezondheid dan stoppen met roken. Eigenlijk is er niets slechters wat je je lichaam aan kunt doen dan roken.

label.Geplaatst op 2003-12-01 16:53:02


Hoi Elena, wat is dat? Een rookstop-polie? Nooit van gehoord (wel accupunctuur enzo)... Want het gezondheidsrisico bij mij is in ieder geval wel aanwezig (astma, waarschijnlijk lichte aanleg voor gehad en door roken zwaar verergerd). Groetjes, Jopie

label.Geplaatst op 2003-12-04 15:47:16


Ook deze methode is weer niet wetenschappelijk bewezen. Er is overigens geen enkele methode waarbij er een effect is op het stoppen met roken. Allerbeste: spreek 1 datum af waarop je gaat stoppen en vertel die datum aan zoveel mogelijk mensen. Kies een niet hectisch tijdstip (dus ook geen 1 januari) en probeer je er dan aan te houden met steun van alle mensen die weten dat je gaat stoppen. Deze "methode" werkt vooralsnog het beste!! En is nog gratis ook!

label.Geplaatst op 2004-06-30 18:22:11


Hallo allemaal. Het verbaasd mij hoe hier in dit topic gereageerd word op een vraag van Madugada over het roken. Ikzelf ken mensen die jaren geleden gestopt zijn met roken, met en of zonder hulpmiddelen, die toch weer na heel wat jaren zijn gaan roken. Oorzaak stress, angsten, druk voor de maatschappij, mislukte huwelijken enz. Het kan zo zijn dat het roken tussen de oren zit, maar niemand weet wat er werkelijk in die patient omgaat aan gedachten, gevoelens en emoties. Plus dat nicotine wel degelijk afkick verschijnselen kunnen geven aan het lichaam. Ik heb een vriendin, die al vijftienjaar gestopt is met roken, maar er nog dagelijks last van heeft dat zij niet rook. De ene person heeft er meer last van dan de andere persoon. Een arts die medicijnen voor schrijft, schrijft een hulpmiddel voor, zodat het de patient kan helpen om beter te worden of te herstellen of de kwaal te verlichten. Dit is de zelfde regel dan dat van alternatieve genezer. Van acupunctuur is het ook niet bewezen dat het niet helpt. En wat is kwakzalverij in vredesnaam ? Ik zie een mens pas als kwakzalver aan als deze zijn beroep niet goed kan uitoefenen en werkelijk schade aan de ander toe brengt. Sommige mensen kunnen niet verder geholpen worden, in het ziekenhuizen omdat zij uit gedokterd zijn einde verhaal De patient mag het zelf verder allemaal wel gaan uit zoeken als de arts het niet meer weet en de patient min of meer ongemerkt aan zijn lot overgelaten word. De artsen kunnen ook vaak niet anders, ook zij zijn maar gewone mensen en willen het goede voor de patient. Als een patient niet verder komt in het ziekenhuis kan ik mij geheel goed voorstellen dat deze naar een alternatieve hulpmiddel zoekt De arts geeft de patient medisch op en de patient blijft hopen op genezing. Wat voor de ene persoon niet helpen kan, kan voor de andere persoon wel helpen. Zolang een patient blijft hopen, dat een hulpmiddel hem helpen zal, is er hoop en kan het bijzonder waardevol zijn Heeft u het recht om te oordelen? Mijn werk kan en zal ik nooit op deze manier kunnen verkopen, omdat ik van mensen houden kan, ook kan ik van de mensen houden die het roken niet kunnen stoppen door hun verslaving. Want laten wij eerlijk zijn, het is een behoorlijke hardnekkige verslaving Ik heb respect voor mensen die wel de kracht vinden om gewoon te stoppen en dat zonder hulpmiddelen, maar ik kan de mensen ook begrijpen die niet kunnen stoppen met roken en toch op zoek gaan naar een hulpmiddel. Ook zij doen de moeite om te stoppen. Vraagt u zig nu nooit af waarom de ene persoon wel en de andere persoon niet stoppen kan met roken? Zelf kom ik uit een fam. Waar longziekte heerst. Mensen die last hebben van hun longen, zijn van nature al erg bang en onzeker. Het zijn gevoelige mensen die vaak geen raad weten met hun leef omgeving en waardoor zij hun problemen niet kunnen uiten zoals zij dat graag wensen te doen. Moet ik deze mensen die al zo kwetsbaar zijn met nog meer angst gaan opzadelen? Zij weten dat roken niet goed voor hun is, maar moet ik ze dan met nog meer schuldgevoelens gaan opzadelen of kan ik beter juist deze groep vanuit mijn liefde en geduld benaderen. Uit mijn ervaring is gebleken, toen ik mijn familie onder druk zetten omdat zij moesten gaan stoppen met roken hun rook gedrag behoorlijk sterk toe nam. Niemand weet wanneer een persoon werkelijk klaar is om te stoppen met roken, alleen de persoon zelf kan het weten. Wanner zij er klaar voor zijn om te stoppen. Dan kan ik hun alleen maar aanmoedigen, om te stoppen als de persoon het aangeeft om te stopen. Kan ik helpen om gewoon een luisterend oor te bieden. Als wij eens wat meer de moeite zouden nemen om de rookverslaafde te gaan begrijpen, waarom de persoon rookt, krijgen wij met ons alleen een veel beter beeld over die persoon en zijn verslaving. Als uzelf gerookt heeft, dan zult u zeker weten dat u met angst saaien de ander niet helpt en het tegendeel bereikt zal worden, het opleggen van schuldgevoelens en het veroordelen, kunnen alleen nog maar meer wonden in een ziel geslagen worden. Een kind geef je ook geen pak slaag als het iets doet wat het niet mag, dan doet u de moeite om het kind te vertellen, van waarom het niet goed is dat wat het doet verkeerd is. Of slaat u het bij uw kind het probleem er nog harder in om het met geweld te stoppen, dat het nooit meer verkeerd zal gaan doen. Het kind is dan getekend voor zijn ge hele leven door een trauma. Zo gaat het ook met de roker, die je veroordeeld. Door met angst te gaan saaien zeeg je al eigenlijk dat je de roker geen kans geeft om te stoppen en als dan ook nog eens tegen de een longpatient gaat zeggen dat het eigen schuld is dat hij longziek geworden is door roken en niet meer genezen kan, zal die persoon nooit meer de moeite doen om met roken te gaan stoppen terwijl hij nog langer had kunnen blijven leven.Dit heb ik met mijn vader beleeft. Ook ik was ooit een rookverslaafde, toen het roken nog heel normaal was. Ik werd veroordeeld door de niet roker, jarenlang moest ik met die groep onder een dak leven. Het werd mij onmogelijk gemaakt om te blijven stoppen na zoveel jaar. Ook ik kon de druk van buiten niet meer verdragen en begon weer met roken, om maar van die druk af te zijn van het veroordelen, toen ik mijn eigen plekje had gevonden stopte ik weer met roken ook uit eigen kracht. Maar weet tot op de dag van vandaag, wat dat bij mij gedaan heeft toen de roker mij veroordeelde? Wilt u net zo zijn als die groep? De keuze is aan u. Ga in liefde en met respect met je medemens om en wij kunnen dan met ons allen nog veel beter gaan adem halen. Help mensen maar zonder te oordelen, want welke verslaving dan, kent zijn pijn. Met vriendelijke groet. Ps. dit is wel mijn persoonlijke mening hoe ik over de wel en niet roker denk. Ik ben maar een doodgewone huisvrouw, niets bijzonder.

label.Geplaatst op 2005-09-15 01:04:33


Ik ben blij dat dit een keer uitgesproken wordt. Zelf werd ik ook verleid door die reclame (niks gekocht, wacht(te) eigenlijk tot het op de normale markt komt). Moet ook stoppen, maar laatste keer teveel bijverschijnselen gehad, dus durf niet zo goed. Nu stel ik het nog even uit tot na m'n studie (eind februari afgerond als het goed is) en aangezien ik daarna toch echt aan kinderen wil gaan denken en niet wil roken als ik zwanger ben en liever daarna ook niet meer... In ieder geval redenen genoeg, nu nog doen. Maar goed, zal in ieder geval ook die Alan Carr er maar weer eens bijpakken en het wat serieuzer doornemen. Groetjes, Jopie Vandaar dat ik het wel erg verleidelijk vond, die reclame.

label.Geplaatst op 2003-12-01 17:24:32


Even voor de duidelijkheid: er is NOOIT aangetoond dat acupunctuur ook maar enig effect heeft op welke aandoening dan ook. Daarom mag je het ook met recht kwakzalverij noemen. Ook bij stoppen met roken helpt het niet.

label.Geplaatst op 2004-05-20 01:22:02

Naar forum Longziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren