© 2024 solvo B.V.

Aanhoudend diaree

ik heb sinds vier weken aanhoudend zacht tot zeer zachte ontlasting en elke ochtend na een paar heerlijke bakkie koffie...ben onlangs gescheiden en woog voor jaren 48 kg en nu denk ik dat ik iets van 43 kg weeg ... Heeft iemand ooit iets ernstigs gekregen van zulke darm klachten? Ik heb geen zin om hiervoor naar de dokter te gaan...heb echt niet het idee dat me wat mankeert maar iedereen om me heen vinden dat van wel... Gr T


Ik vind het een beetje 'raar' dat je niet naar de huisarts gaat, maar je blijkbaar wel zorgen maakt. Je valt af en je ontlastingspatroon is zo te horen veranderd. Dat alleen al vind ik tekenen dat je je weerstand opzij moet zetten en de huisarts moet bezoeken. Logischerwijs kan het stress zijn, als je net gescheiden bent. Ook een snelle schildklier kan deze klachten geven (en dat kan plotseling ontstaan). Een bacterie kan ook nog. Zo zijn er vele oorzaken te bedenken, maar alleen een arts kan verder onderzoek doen. Dan maar even 'geen zin'. Je valt af en vrij veel in korte tijd. Neem dat serieus genoeg om er iemand naar te laten kijken ipv 'koppig' te denken dat er niets aan de hand is. (sorry als ik bot overkom, maar ik denk dat je soms gewoon bepaalde dingen even moet doen, ook al heb je er niet zoveel zin in)

label.Geplaatst op 2012-05-05 09:28:17


Je hoeft beslist niet naar een dokter te gaan als je er zelf evenveel verstand van hebt als de arts. In het andere geval moet je er rekening mee houden dat diarree meestal veroorzaakt wordt door een andere aandoening. Kijk eerst eens of er iets verandert als je een paar dagen geen koffie drinkt. De invloed van koffie op de stoelgang is bekend. Verder is er de acute diarree en ook de chronische. Er kan sprake zijn van de ziekte van Crohn maar evengoed van een neurotische aandoening. Je weet dat een plotselinge angst of schrik een acute diarree kan veroorzaken. Een oud spreekwoord zegt:"De dood schuilt in de darm." en uit je bericht blijkt dat je er niet gerust op bent. Ga dan naar je arts als het langer dan veertien dagen duurt. Dan weet je spoedig waar je aan toe bent. Beterschap gewenst, Ted.

label.Geplaatst op 2012-05-05 19:49:06


Ik ben het eens met Roodmutsje 29.Niet verder zeuren.Ga naar de huisarts.

label.Geplaatst op 2012-05-11 16:56:58


Het zouden ook bacterien kunnen zijn. Heb dat ook pas gehad.Candida bv. Maar je kunt ook ontstekingen hebben. Laat je ontlasting gewoon onderzoeken. Groet, José

label.Geplaatst op 2012-05-17 18:45:09


thenx denk t ook maar te doen

label.Geplaatst op 2012-06-22 23:00:31

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren