© 2024 solvo B.V.

ALAT waarden

Hallo, Ik heb sinds een paar maanden last van m\'n lever. Ik kreeg een zeurderig gevoel in m\'n zij als ik gedronken had. Dus toen maar eens langs de dokter gegaan. Hij constateerde dat mijn lever niet was opgezet dus toen moest bloed prikken. vanaf oktober tm december 3x m\'n bloed laten prikken. De ALAT waardes waren bij mij te hoog, namelijk 120, 106 en uiteindelijk 92. Er zat dus een dalende lijn in. Omdat ik zeker wilde weten dat alcohol niet de reden was van mijn verhoogde waardes heb ik 2 maanden helemaal niet gedronken. Afgelopen week weer bloed laten prikken, tot m\'n verbazing was de waarde weer 104 een verhoging tenopzichte van de vorige keer dus. Mijn huisarts heeft nu gezegd dat ik weer over 3 maanden m\'n bloed moet laten prikken. Ik maak me eigenlijk een beetje zorgen over deze waarden aangezien ze meer dan 2x te hoog zijn. Mijn vraag is is het wel verstandig om weer 3 maanden met te hoge leverwaardes te gaan rondlopen.

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren