© 2024 solvo B.V.

Blindedarm?

Hallo, 3 mnd terug kreeg ik lichte pijn in de rechteronderbuik.Toen kwam er blaasontsteking uit. Nu 3 mnd later heb ik opnieuw pijn in de rechteronderbuik. Na 5 bloedonderzoeken en een echo niks wijzer. Nu af en aan koorts rond 37.9 tot 38.1. 2 keer op eerste hulp geweest, 2 weken geleden. Iedere keer daar 38 gemeten. Gisteravond 37.9. Vanmorgen 37.5 en nu weer 36.8.Ik ben erg misselijk en heb geen eetlust. Pijn op plaats MacBurney rechts onder in de buik. Ik kan nu ook al niet meer op mijn linkerzij liggen. Dan krijg ik rechts pijn. Ik kan nog steeds lopen, trek wel regelmatig mijn rechterbeen op wegens pijnscheuten. wel dragelijk. Heb pas op 25 okt een ct scan.Ik ben echter bang voor blindedarm. Is deze angst reeel? groet Sarah27 Ik maak me echter


hallo Sara, ja dit lijkt mij voor 99 % symptomen van een blinde darm ontsteking , terug gaan naar de huisarts , en je niet met een kluitje in het riet laten sturen , erop aandringen dat er onmiddelijk actie wordt ondernomen,succes Amber (arts )

label.Geplaatst op 2007-09-27 23:05:34


Bedankt voor je reactie, amber1. Vooral in de nacht is het rustig. Maar zodra ik dan weer opsta 's morgens ben ik gelijk heel erg misselijk en dat houdt dan ook niet meer op. Gisteravond 22.45 uur temp. 37,6. Is voor mijn doen hoog. De pijn rechtsonder wisselt in mate. soms heel erg en soms ook niet. De ct is verplaatst naar aankomende maandag. Maar hoe kan het dat een blindedarm wordt gemist ondanks bloed en echoonderzoek? Sarah

label.Geplaatst op 2007-09-28 11:11:59


Hallo Sarah, In de geneeskunde is niet alles zo makkelijk als men wel denkt, een heleboel dingen lijken op elkaar,of zijn atypisch, er is daarom veel onderzoek nodig om dingen uit te sluiten en uiteindelijk de oorzaak te vinden ( en soms vindt men die niet eens ) jouw klachten lijken erg op blindedarm ( chronisch ?)daaarom moet er wel degelijk op korte termijn onderzoek gedaan worden, dan weet je ook waar je aan toe bent ,succes en beterschap. Amber

label.Geplaatst op 2007-09-28 15:12:42


Hallo Amber, Dus ondanks dat de klachten in mate varieren en koorts ook niet altijd kan het toch een vervelende blindedarm zijn. Bloed en echo hebben ook niks gezegd. Ik heb wel last van algehele malaise. Wel hebben ze op de SEH bevestigd dat de pijn die bemerkt wordt bij palpatie wel op de plek zit waar de blindedarm gelegen is. Punt van McBurney is pijnlijk. Als men daarop drukt vlieg ik door het plafond. Ook kan ik zelf loslaatpijn opwekken. Voor mij is 1 en 1 nog steeds 2. Vandaar dat ik bang ben voor een appendicitis. Nu is alles even rustig. Wel heb ik zeurende pijn rechtsonder en is mijn maag van slag. Maar vergeleken met andere momenten is het systeem even rustig. Wat ik echter niet snap is het volgende; is het niet zo dat als er een ontsteking zit in het lichaam dat het bloed dat laat zien? Echo kan ik me voorstellen, volgens internet is met appendicitis een echo niet altijd accuraat. groet Sarah

label.Geplaatst op 2007-09-28 15:59:52


Inderdaad moet er bij een acute ontsteking een ontsteking in het bloed te zien zijn. Je loopt er al een tijdje mee, misschien is het chronisch geworden en is het moeilijk te beoordelen of er inderdaad nog een ontsteking zit. Een ontsteking kan je herkennen aan meer witte bloedlichaampjes in het bloed dan normaal. Op een echo moet een ontsteking wel te herkennen zijn, beter dan op een ct scan waarop alleen harde structuren te zien zijn.

label.Geplaatst op 2007-09-29 22:14:35


Ik heb nu ook sinds 3 dagen geen enkele vorm van ontlasting meer. Ik heb gegeten. Ik blijf misselijk en pijn rechtsonder houden.

label.Geplaatst op 2007-09-30 16:19:11


Waarom ga je niet naar je huisarts? Als je te lang wacht, wordt het eerder erger dan beter.

label.Geplaatst op 2007-10-03 20:55:41

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren