© 2024 solvo B.V.

Bloed bij ontlasting

Ik heb de laatste weken regelmatig last van mijn darmen, van een rommelend gevoel tot stekende pijn. Nu heb ik sinds een paar dagen ook veel bloed bij de ontlasting, en veel pijn bij het drukkken. Ik heb de indruk dat het van een wondje rond de anus komt, maar weet het niet zeker. Weet iemand wat het eventueel kan zijn, of zou ik er toch mee naar de huisarts moeten? Ik ben trouwens 18, ik weet niet of dat van belang is. Mvg, Sabine


Hoi Sabine, Sinds een drietal maanden heb ik ook klachten, misselijkheid, gevoel van braken, vermoeid en enorm last van mijn buik. Het gevoel dat je hebt als je enorm honger hebt en een tijd niet hebt gegeten. En die pijn maar dan nog erger. Nu heeft men een gastroscopie gedaan en een onsteking aan de slokdarm vastgesteld. En men zegt dat de pijn in de buik een uitstraling hiervan is. Nu heb ik maagzuurremmers gehad en die een maand of twee geslikt, pijn is niet afgenomen........... Heb soms ook het gevoel dat er een heele spelden op mijn buik prikken.....morgen naar de dokter en dan een verwijsing naar de internist vragen. Hou je op de hoogte....maar bloed heb ik nog niet gehad

label.Geplaatst op 2004-09-29 22:13:24


Natuurlijk moet je even langs de huisarts! Waarschijnlijk zal het bloedverlies inderdaad vanuit een wondje rond de anus komen, agv het harde persen. Je moet hier denk ik wat vezelzakjes voor krijgen. Maar ga hiervoor langs je huisarts.

label.Geplaatst op 2004-09-29 22:56:27


Hoi mensen, Ikzelf heb al een jaar of 2 last van hevig bloedverlies. En als ik zeg hevig, meen ik dit. Ik heb een endoscopie gehad waarbij niks abnormaals werd vastgesteld, behalve inwendig een aantal kleine aambeien. Daarvoor ben ik 2x ingespoten. Persoonlijk weet ik dat aambeien kunnen bloeden, maar niet in de mate dat ik het heb. Het lijkt soms wel of ik menstrueer, met stukjes slijmvlies etc... 2 jaar terug heb ik een hysterectomie ondergaan en sindsdien zijn eigenlijk de problemen ontstaan. Men ochtenden breng ik meestal op het toilet door. Voordurende aandrang tot ik helemaal leeg ben...uitgeput, net alsof ik een marathon gelopen heb. Herkent iemand zulke klachten? Moedeloos wordt ik ervan. Groetjes Lieve

label.Geplaatst op 2004-09-30 15:05:40


hai,ook ik heb soms bloed bij mijn ontlasting! ook ik heb daar voor een onderzoekje gehad,en het bleek bij mij te gaan om een slijmvliesje wat heel dun is aan de rand binnezijde rond de anus. maar is het in jou geval helder rood bloed of is het echt heel donker rood!? als het helder rood is moet het ook rond genoemde plek worden gezocht,en als het echt donker tot zwart is komt het van iets dieper gelegen!! maar ik heb welliswaar geen pijn,het is alleen lastig in sommige gevallen,het is net of je ongesteld bent! oke ik hoop dat je hier wat aan hebt!?geluk gr oscar

label.Geplaatst op 2004-10-13 22:07:08


Ook ik heb al jaren last van mijn darmen. Ik heb het Prikkelbare Darm Syndroom, dat wil zeggen dat ik constant last heb van mijn darmen, zowel obstipatie als diarree. Ook ik heb last van bloed bij ontlasting, bijna elke dag. Dit komt door bloedende aambeien maar mijn huisarts wil er niks aan doen. Ik eet genoeg vezels, drink veel, maar zelfs bij gewone ontlasting bloeden de aambeien. IK heb zalf voor de aambeien (anusol) maar dat mag je eigenlijk alleen gebruiken bij aambeien die niet bloeden maar het verzacht en heelt wel. Verder helpen zemelen door de yoghurt en lijnzaad (zaadjes voor door de yoghurt). En vooral niet persen als je niet naar het toilet gaat, want dan zet je (te)veel druk op je darmen (dus bloedvaten) en gaan ze sneller bloeden. En de pijn... kun je weinig aan doen. Succes!

label.Geplaatst op 2004-11-08 13:53:27


Zoals ik je verhaal lees zouden het aambeien kunnen zijn. Die zitten vaak aan de buitenkant en soms aan de binnenkant van je anus. Door het persen kunnen ze kapot gaan wat voor bloedverlies zorgt. Zoals co al zei zou ik even naar de huisarts gaan voor extra vezels, maar je kan natuurlijk zelf ook al veel fruit, bruinbrood etc gaan eten. Succes.

label.Geplaatst op 2004-09-30 11:23:41

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren