© 2024 solvo B.V.

Buik verbrand..., ben ik de enige?

Jaren geleden (9) is wegens ontsteking mijn appendix weggehaald. Daarna ontstond een wondbreuk. Weer opengemaakt en breuk dichtgenaaid. Weer opengescheurd en vervolgend matje geplaatst. Vervolgens wondinfectie en in Z\'huis wond opengetrokken om vuil af te voeren. Sindsdien heb ik bij vlagen (enkele weken lang) het gevoel alsof er kokend water over mijn gehele onderbuik is gegoten. Het verdwijnt dan wel weer na verloop van tijd. Het is een oppervlakkige pijn en voor mijn gevoel heel vervelend want ik kan dan vrijwel niets op m\'n buik velen (onderbroek, elastiek, knopen van gewone broek). Volgens doktoren zijn er zenuwen beschadigd en moet ik er maar mee leven. Is er iemand die dit herkent en\\of mij kan adviseren? Alvast bedankt voor elke reactie.


het klinkt indedaad als een zenuwbeschadiging. pijn of overgevoeligheid door zenuwbeschadiging is moeilijk te behandelen. gewone pijnstillers helpen vaak niet of onvoldoende. de middelen die meestal voorgeschreven worden bij bijvoorbeeld fantoompijn zijn medicijnen die eigenlijk bedoeld zijn tegen epilepsie, psychoses e.d. omdat jou klachten in periodes verlopen is dit waarschijnlijk geen oplossing. deze medicijnen hebben veelal enkele dagen tot weken nodig om optimaal te werken en moet op en ook weer afgebouwd worden. daarnaast zijn er bijwerkingen zoals vermindering van reactievermogen (dus geen auto rijden, machines bedienen). voorbeelden zijn carbamazepine en neurontin (kun je zelf opzoeken op internet). als je meer wilt weten kun je ook zoeken op neurogene pijn of neuropatische pijn. ik hoop dat je hierdoor wat meer duidelijkheid krijgt. je kunt dit natuurlijk altijd bespreken met je (huis)arts. sterkte

label.Geplaatst op 2006-03-12 13:06:50

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren