© 2024 solvo B.V.

Buikpijn, diaree, koorts, afgevallen ,

Ik hab al sinds vorig jaar november last van diaree, buikpijn, koorts en ben de laaste 6 weken zo\'n 15 kilo afgevallen. Ik weeg nu rond de 63 kilo en gelukkig val ik op dit moment niet meer af. Het begon met buikpijn in het midden en ging naar rechts, ik kan niet fietsen; bij elk hobbeltje krijg ik pijnscheuten in mijn buik rechts onderin. Ik ben naar huisarts geweest die zei mischien een beginnende blinde darm ontsteking, het bloedonderzoek was in orde, er is niets gevonden. De huisarts zei: buikgriepje. Na een 4 weken ben ik weer naar huis arts geweest omdat ik nog steeds klachten had diaree, buikpijn , koorts, en afgevallen. Huisarts heeft me een middeltje gegeven om mijn darmen schoon te spoelen en dat was een kuur van 2 weken, ben heel erg aan de diaree geweest. Na 2 weken was het niet over en ben ik weer terug naar huisarts gegaan. Ondertussen was ik al 4 kilo afgevallen en dat heb ik gelijk gemeld bij de huisarts. Die weet ook dat mijn oom de ziekte van crohn heeft. Hij heeft me een verwijsbrief voor een echo gegeven voor de hele buik, en ze heeft nog een exstra bloedonderzoek laten doen omdat niet alles was getest. Ik heb inmiddels de uitslag gekregen en alles was in orde. Ze heeft een verwijs brief voor de internist klaargelegd en ik ga op 2 feb die brief halen en een afspraak maken. Ik wil heel graag weten waarom ik al die tijd buikpijn hebt heb ook slapeloze nachten van de pijn. Ik ben heel erg moe, en voel me niet fit. ik wil ook weten wat de internist allenmaal doet ? hopelijk hebben jullie goede informatie voor mij waar ik wat mee kan. groetjes chanti


ik heb gebeld voor een afspraak en kan pas 21 maart terecht. de internist heet meynar voor mij een onbekende internist me oom hij heeft de ziekte van crohn en zit bij bolwerk. heb heel erg last van buikpijn vooral bij me maag en aan de linkerkant me darmen. ik slaap snachts bijna niet door de pijn. hoopelijk kan iemand me meer vertelle waarom ik steeds meer buikpijn krijg als ik ga eten.

label.Geplaatst op 2005-02-04 11:53:26


waarom heeft de huisarts niet gebeld voor een afspraak, misschien kan hij er wel voor zorgen dat je iets eerder kan komen bij de internist. want als je zoveel pijn hebt en daardoor niet kan slapen ed. en je loopt er al vrij lang mee, dan lijkt het me dat je wel in aanmerking komt voor een iets eerdere afspraak. ik zou het even vragen bij de huisarts sterkte, sandra

label.Geplaatst op 2005-02-04 17:49:04


ik zal maandag gelijk bellen naar de huisarts dankje voor het berichtje

label.Geplaatst op 2005-02-04 17:53:59


ik hoop voor je dat je eerder aan de beurt kan komen, maar is vaak moeilijk, omdat de meeste mensen erg veel last hebben van hun klachten en dus ook snel een afspraak verdienen. de internist doet vaak bloedonderzoek en een foto in het begin. verder zal hij vragen wanneer de klachten er zijn, patroon, meer pijn na het eten, bij bewegen en constant of in vlagen. hij zal voelen aan de buik om te kijken of hij iets voelt wat veranderd is, maar ook om te kijken of je op bepaalde plekken (meer) pijn hebt en wat er gebeurd bij drukken en loslaten. als het nodig is kan er verder gekeken worden door middel van verschillende onderzoeken. een echo van de buik, een darmonderzoek,foto\'s met contrastmiddel in de darmen of een ct-scan. meer pijn na het eten kan komen door een ontsteking, waardoor de darmwand gevoeliger is. de darmen worden ook geactiveerd door eten wat pijn kan veroorzaken of kramp door de diarree die erop volgt. het is in ieder geval belangrijk niet te stoppen met eten en veel te drinken zodat je je lichaam zo goed mogelijk in conditie houdt. elke internist is goed bekend met darmklachten en maakt dus niet uit bij welke internist je komt. succes

label.Geplaatst op 2005-02-08 21:14:33


hoi ik ben vandaag bij de huisarts geweest had gevraagd op hij kon bellen naar zieken huis zo dat ik mischien eerder geholpen kon worden, maar daar kon hij niet aan doen, hij heeft nog geluisterd naar me darmen en gevoeld was heel pijnlijk op sommige plekken. hij zei dat er veel onstlasting vast zat en me darm. en hij heeft ook nog ff inwendig onder zocht of hij nog wat kon vinden maar dat was in oorde. hij heeft me een bief en pottje mee gegeven zo dat ik weer me ontlasting kan weg brengen naar het zieken huis voor onderzoek. ben benieuwd wat het opleverd die onderzoek krijg ik volgende week binnen.

label.Geplaatst op 2005-02-09 18:44:04


Tja, ik heb niet mijn eigen huisarts want die is met zwangerschapsverlof. Ze in april weer terug dus dat duurt nog 1.5 maand. De laatste tijd is de buikpijn wel iets minder geworden, maar dat verschilt echt van dag tot dag. Ik ben in ieder geval niet meer afgevallen voor zo ver ik weet. De laatste dagen word de pijn weer heel erg ondragelijk. Ik ben 2 weken geleden nog bij de huisarts geweest en gevraagd of hij er voor kan zorge dat ik eerder aan de buurt komt bij de internist. Hij zei dat hij er niets aan kan veranderen. Als ik het heb over die slapeloze nachten waarin ik veel pijn in me buik heb, zegt de arts: je kan ibuprofen gebruiken. Dit heeft 1 dag gehopen, meer niet. Ik heb al alive, paracetamol en codeinefostaat 500/20. Als ik daar 2 van in neem help het niet eens dus ben na 1 dag alweer gestopt. Ik heb ook gewoon paracetamol gebruikt voordat ik het gebruikte met codeinefostaat. Ik heb inmiddels ongeveer alle pijnstillers al gebruikt en dan gebruik ik het alleen meestal voor de nacht. Het mocht allemaal niet baten en ik wacht nu maar gewoon tot ik terecht kan bij de internist. Dat is pas 21 maart. Af en toe ben ik al zo erg moe door die pijn dat ik al van elk dingetje dat ik doe heel erg moe ben. Dat komt ook meer door de pijn die ik heb en waardoor mij nachtrust er aan gaat. Ik ben nu benieuwd of het erger wordt of dat het weer een beetje zakt. groetjes chanti

label.Geplaatst op 2005-03-02 08:28:27

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren