© 2024 solvo B.V.

Buikpijn peuters

hallo Mijn zoontje van 3 jaar loopt al vanaf oktober rond met buikpijn/maagpijn,voornamelijk pijn rondom de navel en aan beide zijkanten van de maag.Hij kreeg er acute aanvallen bij. Na bezoek HA dacht deze dat het obstipatie was en gaf lactoce. Na 3de bezoek HA werden we doorverwezen naar ZH en daar werd wederom gedacht aan obstipatie. En mocht hij een acute aanval krijgen dan moesten we direct komen on een rongten foto te laten maken. Begin januari kregen we andere medicatie forlax junior.Hij had meteen die nacht de hele boel onder gespuugt. En dit is een paar keer voorgekomen. Vervolgens zijn er 5x microlaxklysma toegedient alle zonder resultaat. Eind janauri is er bloed afgenomen zonder resultaat.Hij is opgenomen en kreeg een olieklysma voor 3 dagen en daarna 1 dag zoutoplossing.En als medicatie Movicolon Jr. Zijn ontlasting is na gekeken op parasieten dit was negatief. Hij heeft weer bloed afgestaan zonder resultaat. De ontlasting was wederom negatief. Hij heeft een H2 Ademtest gehad zonder resultaat en een flip flote per dames contrast zonder resultaat. Het enige wat ze echt kunnen vinden en wat verschillende artsen merken is dat hij veel lucht in zijn buik heeft,en dat zijn maag erg onrustig is.Na het avondeten gaat zijn buik opzetten. En hij heeft een erg bleek gezicht(geen bloedarmoede). Het ergste is zodra hij op de behandel tafel ligt en doktoren gaan aan zijn buik zitten (b.v drukken en klopppen ) dan hoor je hem niet. En ze zijn weg of draaien zich om en het is raak. Hij klaagt nu nog steeds over buikpijn,zijn buik is nog steeds vol met lucht.Hij is niet winderig en zijn ontlasting is niet normaal. Na het eten klaagt hij over zijn opgezette buik. Wie weet hier raad mee


Kan het niet zijn dat hij allergisch is voor bepaalde dingen? Hebben ze gekeken of hij misschien een spastische darm zou kunnen hebben?

label.Geplaatst op 2006-03-17 10:23:54


In zoverre hebben ze alleen gekeken naar gluten overgevoeligheid.Dat heeft hij niet.

label.Geplaatst op 2006-03-17 13:19:57


De artsen in het ZH zeggen we weten het nu ff niet meer. En we hebben er alles aan gedaan,maar we kunnen het niet vinden zeggen ze.

label.Geplaatst op 2006-03-17 13:24:45


Hallo, Mijn zoontje van 4 bijna 5 heeft echt precies hetzelfde. Maar ook bij hem weten ze de oorzaak niet dus heb je misschien weinig aan mijn verhaal. Maar wilde je het toch graag laten weten. Na jaren slecht eten zijn we uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen. Vanaf 1 jaar sinds hij met de pot zou gaan meeeten is er weinig in te krijgen. De kinderarts heeft foto's gemaakt en daarop zagen ze dat hij helemaal vol zat met oude ontlasting. En dat de diaree die hij had alleen maar overloop was. (wij dachten aan een allergie maar dit is ook uitgesloten door bloedprikken) Geen glutenallergie geen chocolaallergie etc. Na Importal en decodruppels zijn we nu over op movicolon junior en afgelopen dinsdag heeft hij een olie-clysma gehad. Na anderhalf uur moest hij poepen en raakte hij al heeeel veel olie kwijt, hoop toch dat er nog wat vermengd is achtergebleven. Maar ik weet het ook niet meer hoor of het nou overloop is wat hij kwijtraakt of oude troep, het is wel groen/geel maar dat is het bij hem altijd iniedergeval nooit normaal bruin. Hoop nog wat van je te horen en ben benieuwd of jullie nog een stap verder komen. Zijn jullie nu bij een kinderarts onder behadeling? DI de 20e heb ik weer een belafspraak en moet ik het verloop na olie-clysma weer vertellen en dan.....????????????????????????? Groetjes Laura

label.Geplaatst op 2008-05-16 14:29:09

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren