© 2024 solvo B.V.

Buikpijnsteken + misselijkheid

Hallo, ik ben een meisje van onderhand 19 en ik heb al sinds februari 2002 ontzettend last van buikpijnklachten. Het steekt heel erg in mijn onderbuik en ik heb vaak last van boeren en/of winderigheid. Ook heb ik als ik weinig geslapen heb dat ik ontzettend misselijk ben (dat heb ik sowieso elke morgen maar als ik kort geslapen heb houdt het de hele dag aan). Ik voel me zelfs moe als ik 10 uur geslapen heb en ik kan als ik wat aan het eten ben zomaar ineens misselijk worden. Dan kan ik echt niet meer dooreten. Ik ben helemaal onderzocht in het ziekenhuis, er zijn echo\'s gedaan en een maagdarmgastroscopie maar nergens is iets gevonden. Ik heb ook verschillende medicijnen geslikt maar die hielpen niet (o.a. domperidon). Mijn ontlasting wisselt tussen erg hard en diarree, er is geen peil op te trekken. Herkent iemand deze klachten en is er misschien een oplossing voor? Groetjes, Arwen


misschien spastische darm????? opgezette buik, onregelmatige stoelgang, slijm bij de ontlasting, moeheid, opboeren, winderigheid, pijn in linker kant van mijn buik, naar huisarts gegaan, haar conclusie was: IBS of spastische darm genoemd... ik maakte erg zorgen, ik dacht dat ik een ernstig ziekte heb want ik voelde heel anders, toch werd ik naar een maag-darm arts gestuurd, ook hoorde ik dat dat een IBS, had Duspatalin en Movicolon gekregen en nu voel veel beter, geen slijm meer, geen pijn maar de ontlasting blijft toch vormloos: bij mij is er geen diaree of verstoping maar wel los ontlasting.. doe niet zoveel zorgen anders krijg je meer last van, probeer nogmaals met iemand over te praten, stress en spanningen kunnen ook zo iets veroorzaken.

label.Geplaatst op 2005-02-03 21:03:41


kan met verstopping te maken hebben. je vertelde al dat je afwisselend harde en dunne ontlasting hebt. door de verstopping krijg je krampen in je darm en dat doet erg pijn. de dunne antlasting kan ontstaan doordat de harde ontlasting in de weg zit en het er dan maar bijlangs gaat(diarree dus). eet veel groente en fuit en granen (bruin brood). veel water drinken is ook belangrijk. de huisarts zou een middel kunnen voorschrijven die de ontlasting soepel houdt (bijv movicolon)als dit de oorzaak zou kunnen zijn, dus misschien even langs. hoop dat je hier wat aan hebt, succes

label.Geplaatst op 2005-02-08 21:21:58

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren