© 2024 solvo B.V.

Coloscopie

Hoi allemaal, Binnenkort stat er bij mij een coloscopie op het programma, en ben hier erg bang voor!! Ik krijg wel dormicum omdat de GE het laatste deel van mijn dunne darm ook wil bekijken. Hebben jullie nog wat tips om het wat draaglijker te maken?? En de klean-prep!! Nog zoiets vreselijks, hoe hebben jullie die 4 liter weg gekregen in vredesnaam?? Help me alstjeblieft een beetje van mijn angst af door andere ervaringen dank jullie wel liefs benji


Hoe vervelend dit ook klinkt, moet je niet verwachten dat hier iets uitkomt. Er zijn namelijk best nog wel wat mensen met "onbegrepen buikklachten". Dat wil niet zeggen, dat artsen die mensen niet geloven. De klachten zijn reeel, maar er kan geen diagnose op geplakt worden. Wat dan rest is op basis van eigen ervaringen je levenspatroon (beweging, eten, e.d.) dusdanig aanpassen, dat je er zo min mogelijk last van hebt.

label.Geplaatst op 2004-01-30 22:09:26


Hey hallo. Volgens mij heb ik ook zoiets gehad voor zo\'n 3 jaar geleden. Toen moest ik dat spul ook drinken. Een liter volgens mij. Ik wil je niet bang maken maar het deed wel wat zeer tijdens het onderzoek. Maar gelukkig waren de zusters tijdens het onderzoek best wel aardig. Ik hoop dat je er vlug doorkomt.

label.Geplaatst op 2004-02-05 20:15:00


Hallo reactie coloscopie van benji, ik heb al verschillende keren een coloscopie ondergaan het is nou niet bepaald een pretje, maar ook niet iets om van wakker te liggen, je kan ook aan de arts vragen om een roesje dan voel je er helemaal niets van, om de hoeveeheid vocht te dringken is een ander verhaal, de eerste liter gaat best maar met volhouden is de rest ook wel weg te werken, en af en toe een kaugommetje voor de smaak dan is dat ook wel te overkomen. sterkte en groetjes van Slim

label.Geplaatst op 2004-03-05 18:48:35


Voor alle mensen die lijden aan het prikkelbaar darm syndroom (= spastische darm): Ik ben arts in het AMC en hou mij bezig met onderzoek naar de oorzaak en de behandeling van het prikkelbaar darmsyndroom. Als je hier meer van wilt weten surf dan naar: www.motiliteitscentrum.nl onder het kopje studies kun je meer informatie hierover vinden.

label.Geplaatst op 2004-02-06 15:14:51

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren