© 2024 solvo B.V.

Darmen

Hallo, Ik zit al lange tijd met een hoop vragen in mijn hoofd wat er met mijn darmen zou kunnen zijn. Ik loop al sinds mijn 13e met darmklachten en ben nu inmiddels 23.Ben op mijn 13e meerdere keren met spoed opgenomen omdat ik was uitgedroogd door het overgeven en diaree. Heb toen een colonscopie gehad, wat helemaal fout ging omdat mijn darmen zo erg protesteerden dat de slang niet terug wou. Heb een maagonderzoek gehad, en een dunne darm onderzoek. Het enige dat er uit kwam is dat ik een heel erg vitb12 tekort had en er was er in mijn bloed ook steeds ontsteking te zien.Er is hier nooit verder naar gekeken er werd verteld dat ik er mee moest leren leven. Nu 10 jaar later heb ik gemiddeld nog steeds 4a5 keer in de week diaree en moet ik nog steeds vaak overgeven. Ik heb ook veel last van blaasontstekingen gehad. Ik eet veel vezels, drink veel en beweeg veel. Nog steeds heb ik een chronisch ijzertekort..dat is heel vaak aan de hele lage kant, en slik hier ook ijzertabletten voor. Heeft iemand hier een verklaring voor dit hele verhaal? Heeft er iemand enig idee waarom de krampen en de diaree vooral \'s morgens zo erg zijn? Het speelt de laatste tijd weer heel erg op, dus vandaar ook mijn vraag... alvast bedankt


Ik neem aan dat je bloed wel is onderzocht op vit B12? De waarde hiervan hoort te zijn tussen de 250 en 750. Anders moet je vit.12 injecties hebben. Zelf hebben ze mij er te lang mee laten lopen, met als gevolg erge neurologische klachten.

label.Geplaatst op 2005-03-19 11:33:48


Dag Hopeloosje. Heb je stukje gelezen en moest gelijk terugdenken aan mijn verhaal. Exact hetzelfde dus. Ik had ook een enorm B12 tekort. Heb daar jaren en jaren mee rondgestrompeld. Vreselijk. Sinds het ondekt is,krijg ik om de 6 weken een injectie en dat is zalig hoor. Had erg veel klachten van psychisch tot lichamelijke klachten, van alles en nog wat, je kunt het zo gek niet bedenken. Ik was rond de 35 toen het ontdekt werd en ben nu 52. Onze dochter van 28 heeft het ook en krijgt ook injecties net als ik. Ik heb een erg interessante site voor je. Daar staat overigens het verhaal van onze dochter ook op (monique). Ga er maar eens heen hopeloosje en je ogen zullen open gaan dat verzeker ik je. Heel veel succes en wil je nog iets weten vraag het gerust. Doei doei !! Oeps nou vergeet ik nog bijna de site. http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/

label.Geplaatst op 2005-03-20 09:44:47


Hoi Hopeloosje. Ben ik nog even. Heb je nog op die site gekeken waarvan ik je de link stuurde ?? Het ijzer kan ook laag zijn door B12 tekort natuurlijk. Houd allemaal verband met elkaar. Ik heb jaren ijzer geslikt omdat ik bloedarmoede had steeds. Maar het was dus de B12 die de boosdoener was. Maar ik weet ook dat dat nog steeds een heikel onderwerp is bij artsen. De ene hanteerd die waarde en een ander weer een andere waarde. Ga er achteraan en laat je niet wegsturen. Maar je moet wel een lange adem hebben daarvoor. Onze dochter heeft er ook een jaar voor gevochten voor die injecties, niet normaal meer. Zou echt eens kijken naar die site en eventueel je vraag stellen daar, hoewel als je de reactie\'s leest dan kom je al genoeg te weten. Hou je haaks hoor.

label.Geplaatst op 2005-03-22 16:02:03


ja, ze controleren dit elke 3 maanden.heb wel injecties gehad een jaar of8 geleden.maar dat doen ze nu niet meer, wat hier de reden van is is voor mij ook nog steeds een raadsel.Wat ook heel erg laag is is mijn ijzeropslag(feritinne)Dit moet rond de 30 liggen, maar is bij mij meestal romd de 13.

label.Geplaatst op 2005-03-21 11:45:24


hoi Venneke, Bedankt voor je reactie, ik heb een tijdje geen internet gehad, dus heb niet kunnen kijken.Ik heb nu inmiddels op de site gekeken die je me had verteld.Deze site is heel erg gericht op het b12 tekort, en ik weet niet of dat bij mij de hoofdzaak is.Dit is in ieder geval niet hetgeen waar ik merkbaar het meeste last van heb.Ik heb regelmatig ontstekingen in mijn mijn darmen, en dat ik echt behoorlijk ziek ben.Ik denk zelf dat daar ook een beetje de oorzaak ligt van mijn ijzertekort en b12.Maar dit kan ik ook helemaal mis hebben.Waar de ontsteking vandaan komt kan niemand mij vertellen.Ook heb ik regelmatig last van migraine, of dit erbij hoort of een ander iets is vraag ik mij ook wel eens af...In ieder geval bedankt voor het reageren.Ik heb over 2 weken weer een afspraak bij de dokter en dat ga ik alles nog weer een uitgebreid op tafel gooien, ben het nu toch wel eens zat.

label.Geplaatst op 2005-03-31 09:48:47

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren