© 2024 solvo B.V.

Darmklacht door medicijnen voor reflux hernia - ervaring en behandeling

Hallo allemaal, een jaar geleden is er een hernia bij mij geconstateerd . De slokdarm was ontstoken en ben toen aan de maagzuur blokkers gegaan . Eerst Omeprazol 20 mg , toen Pantoprazol 40 mg en 20 mg en sinds een paar dagen gebruik ik Lansoprazol 30 mg per dag. De eerste twee gaven bij mij een nare ervaring / bijwerkingen zoals duizeligheid , wazig zien , darmkrampen , stramme ledematen . Pantoprazol Ik heb na de Omeprazol wat met pantoprazol geexperimenteerd en het viel mij op dat bij een te weinig gebruik 20 mg) ik neusverkouden werd .. waarschijnlijk als gevolg van de in de maag omhoog gekomen maaggassen ?? . Ben toen naar 40 mg terug gegaan om die verkoudheid terug te dringen maar kreeg toen een droge mond dikke tong en meer klachten. Ik dacht dat dit aan een mogelijke ontsteking lag en toen ben ik naar 60 mg pantoprazol dosering gegaan . Nou dat heb ik geweten !! Ik ben geweldig beroerd geweest van 3 weken 60 mg pantoprazol per dag . ten laatste , na een avondje visite met enkele borreltjes werd ik snachts wakker en heb ik zwaar staan overgeven . Ik waarschuw maar even dat met hernia en reflux klachten een gebruik van alcohol niet goed kan worden verdragen en liefst moet je dit niet vaak nemen . Over darmen wil ik je iets vertellen , Je darmen en hele lichaam zijn door de medicijnen veel gevoeliger voor kou want ik ben 4 keer s,nachts erg ziek geweest , het koude zweet brak me uit en het ging met hartkloppingen , diaree en misselijkheid gepaart . Vervolg van het hierboven omchreven Panaprazol experiment, Na een paar weken 60 mg werd mijn tong , wang en mondholte aan de linker kant dik en opgezwollen , voelde me erg beroert en ik had tevens een behoorlijk kiespijn gekregen omdat het tandvlees ook dikker werd en een kies omhoog duwde. Hiervoor ben ik naar de tandarts geweest en kreeg een wortel kanaal behandeling met 5 dagen anti biotica .. Ben nu met pantoprazol gestopt en ben nu aan de Lansoprazol en moet even kijken hoe dat zal gaan . Wat ik nu ga vertellen is tevens een advies en voor iedereen die zich in voorgenoemde klachten herkend . Heb je veel overlast met het een en ander gehad dan heb ik hier 3 hoofd punten die je veel (te hoge) dosis van de medicijnen kan doen bijstellen en kun je proberen om met minimale bijwerkingen weer frisser te leven . 1 : Zorg voor een aanvullen van vitamine B12 , dit is erg belangrijk voor je schildklier en dus stofwisseling omdat je algehele immuun systeem word verzwakt door de maagzuur blokkers. Voor meer info : plak via tekst selecteren - met kopieer en plakken deze HALVE link in je browser om te zien hoe belangrijk deze vitamine is : b12-tekort.startpagina.nl/prikbord/6383706/wat-zijn-de-symptomen-van-een-vitamine-b12-deficintie 2 : Voor darmklachten kan ik Chlorella aanbevelen , het werkt zeer goed tegen de darmklachten en heb sinds dit gebruik geen last meer. 3 : Verder zijn er bepaalde maagzuur remmers (Chaviscon en Rennie refluxine) uitgerust met een stof van een zeewier namelijk alginezuur ( alginic acid )de naam is blaaswier , in het engels bladderwack ( oa te vinden op de kusten aan de noordzee . Dit is zeer vitaminerijk en het alginezuur ingredient ervan zorgt ervoor dat je een laagje boven op je maagvocht krijgt en ook maakt het een laagje op je maagwand en slokdarm uiteinde . Dit dient nu als beschermlaagje tegen het maagzuur . Zo komt er minder zuurdamp via de slokdarm in je keel . Verder ook goed zijn vesels voor als je een moeilijke stoelgang hebt , of iets wat specifiek voor een goede stoelgang is. Daarnaast is 1 ijzertablet van biologisch ijzer af en toe goed voor het aanmaken van je bloed . maar let op , zuurblokkers breken het ijzer effect af dus deze tablet wat eerder innemen geeft wat meer effect. Ik heb het hier maar gemeld omdat er veel te weinig over ( deze vormen van ) alternative behandeling nagedacht is ... Groeten,

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren