© 2024 solvo B.V.

Diaree, wat nu?

Hallo! Ik ben net op zoek gegaan naar een site als deze. Ik heb namelijk een vraagje. Mijn vriend is al een week lang aan de diaree, waarschijnlijk een virusinfectie. Nu moet hij langs de dokter. Bestaat de kans dat hij onmiddelijk onderzoek moet laten doen in het ziekenhuis, en zoja, op welke afdeling? Wat voor onderzoeken doen zij en wat houden zij in en welke medicijnen kan je voorgeschreven krijgen? Wie weet mij hierover enige informatie te geven? Groejes en alvast bedankt! Renske


Als je vriend voor het eerst voor deze kwaal naar de huisarts gaat zal ze hem vast niet gelijk doorsturen naar het ziekenhuis. Misschien alleen om bloed te prikken en mogelijk dat de ontlasting op de kweek wordt gezet. Als daar de uitslag van binnen is zal de arts verdere stappen ondernemen.(medicatie of verdere onderzoeken). Als het buikgriep of een virusinfectie is zal het motto toch zijn:drinken en uitzieken. Beterschap.

label.Geplaatst op 2003-02-13 09:29:46


vermoedelijk zal er al het nodige geslikt zijn om de diaree te stoppen. aangezien dit niet geholpen heeft is het bijzonder noodzakelijk om de huisarts met een bezoek te vereren. in tegenstelling tot wat "harmina" hierover zegt. zal de huisarts (mits het een goede is) wel direct naar het ziekenhis doorverwijzen voor onderzoek. Het risico bestaat namelijk dat het virus schade aanricht aan de darmen en/of de maag. Met het gevolg dat het ernstiger word en moeilijker te genezen. afgezien daarvan is een week lang diaree al bijzonder slecht omdat je enorm veel vocht kunt verliezen enuitdroging riskeerd. ikzelf heb enige jaren in duitsland gewoont en ben daar ook eens besmet geraakt met een of ander virus. ik heb toen een week in het ziekenhuis aan het infuus gelegen. (voro het toedienen van extra vocht) nou zijn de regels in duitsland strenger wat dat betreft want ik moest toen ik na een week naar huis mocht nog twee keer terug komen voor controle en ik moest met een wattenstaafje kweekjes maken van de wc bril en die opsturen (zelfs na een half jaar nog een keer) om te zien of het virus echt weg was. Hoe dan ook. niet dralen maar naar de huisarts gaan. Advies wat ik zelfs meekreeg destijds was: 2 dagen diaree? naar de dokter! Mocht het gekomen zijn door iets verkeerds wat hij gegeten heeft dan was dat na twee dagen allang het lichaam uit.

label.Geplaatst op 2003-02-17 22:02:59


Ik denk ook dat de huisarts je vriend door zal sturen. Ze zullen hem dan vragen wat ontlasting op te vangen zodat ze dit kunnen onderzoeken. En waarschijnlijk zullen ze ook wat bloed afnemen. Zodat dat ze kunnen kijken om welk virus het gaat. Afhankelijk van hoe besmettelijk het eventueel is en of je vriend vocht te kort heeft opgelopen zullen ze hem misschien ook opnemen. Succes ermee. Groetjes Britt.

label.Geplaatst op 2003-02-21 05:11:27

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren