© 2024 solvo B.V.

Diverticulose en Diverticulitis

eind oktober 2003 ben ik opgenomen in het ziekenhuis met veel buikklachten. na een week van bijna geen eten en een dieet ben ik weer ontslagen en de pijn was weg.na een week of 2 begon het weer en is sindsdien niet meer weggeweest.vorige week heb ik een colon onderzoek gehad en op de fotoos was duidelijk te zien dat ik uitstulpingen in het laatste gedeelte van de dikke darm heb.afgelopen woensdag werd de pijn weer eiegenlijk ondraaglijk maar ik moest toch voor controle naar het ziekenhuis en daar zei de chirurg dat ik maar naar de EHBO moest en waarschijnlijk weer opgenomen moest worden. Toen hebben ze mijn bloed onderzocht maar daar waren geen sporen van een ontsteking gevonden en kon ik weer naar huis.Mijn vraag is nu;ik ben sinds november 2003 eigenlijk nog niet zonder pijn geweest, begrijp me goed hoor maar soms is het dragelijk maar soms ook helemaal niet.Er wordt steeds maar gezegd dat als alles rustig is dan pas kunnen ze er wat aan doen en waarschijnlijk wordt het dan een operatie waarbij dat gedeelte van de dikke darm verwijderd wordt en dat is helemaal geen fijne operatie.nu wil ik graag weten of er iemand is die dit ook heeft gehad en mij kan vertellen wat mij te wachten staat. grtz \"kwartje\"


Hoi, Erg genoeg kan ik je heel goed vertellen wat je eventueel kan verwachten. Een operatie kan heel goed verlopen en dan ben je van alles af maar er bestaat ook 10/15% kans op complicaties. Ik had dus de vette pech een complicatie te krijgen. Het is absoluut niet mijn bedoeling je bang te maken maar ben er wel op voorbereid dat het ook mis kan gaan.

label.Geplaatst op 2004-02-26 21:54:05


Hallo Kwartje en Conny Ik zou heel graag ervaringen uitwisselen kwartje; ik heb ook nog wel eens pijn, was ook in oktober ziek, maar zo heel langzamerhand gaat het beter geloof ik. Is een operatie echt nodig bij je? groeten Christien

label.Geplaatst op 2004-05-04 22:09:32


Connie, bedankt voor je reactie, maar kun je wat precieser zijn over de complicaties die mij eventueel te wachten staan ? bang maken doe je mij niet hoor maar die doktoren vertellen ook niet alles , je moet het echt uit hun mond trekken.

label.Geplaatst op 2004-02-27 09:03:07


Kwartje, het is een lang verhaal. Misschien makkelijker als ik je dit in een email kan vertellen? gr Conny

label.Geplaatst op 2004-02-27 09:28:14


ja doe maar.

label.Geplaatst op 2004-02-27 10:04:30

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren