© 2024 solvo B.V.

Ernstige infectie dikke darm

Na al veel jaren last te hebben gehad van een **spastische darm**, heb ik afgelopen dinsdag ineens hoge koorts gekregen(39.86) en op woensdag morgen kreeg ik de eerste diarree met bloed erbij en de buikkkrampen.Tot en met vrijdag heb ik koorts gehad en pillen van de apotheek ingenomen voor diarree maar die maakten alles alleen maar erger.Donderdagavond naar de dienstdoende huisarts geweeest omdat ik ineens 3 maal achter elkaar gewoon bloed poepte. Deze vertelde dat ik een ernstige infectie aan de dikke darm had die meestal veroorzaakt werd door een bacterie die zelden in nederland voorkomt en heb een antibioticakuur gehad van 5 dagen.Waar zou ik die opgekopen hebben., ben op vakantie geweest in frankrijk.zwitserland, werk wel in het ziekenhuis maar momenteel op de poli`s en niet op de afdelingen.Nu is het zaterdag en het bloed is wel weg maar de krampen zijn er nog en de diarree ook alleen is die misschien wel wat dikker geworden.Wie herkent dit?Ik ben nog heel erg moe lig hele dagen bijna in bed want als ik even op ben voel ik me zo slap en draaierig.


weet je ook hoe deze bacterie heet?En dat je moe en draaierig bent komt denk ik door het bloedverlies.Heb je bloed laten prikken?

label.Geplaatst op 2003-10-11 23:56:41


[Nou het ging 3 dagen goed met me, en ineens ja hoor kwam de diarree weer, het bloed en de koorts.ik wordt er gek van mogen even naar de huisarts terug en volgende week ga ik op vakantie... wie weet meer?? marijke

label.Geplaatst op 2003-10-16 21:37:25


We weten niet precie welke bacterie het is omdat dit niet onderzocht is omdat dat een week duurde en ze al gestart zijn met de antibiotica. Ik heb vantevoren wel bloed laten prikken toen was ik ook al draaierig en zo en moe en toen had ik een te hoge bezinking.Zoveel bloedverlies was het niet dat ik daardoor tekort kom denk ik..

label.Geplaatst op 2003-10-12 13:11:22


Dan hoop ik voor je dat de antibiotica goed aanslaat en dat je snel weer beter bent!succes

label.Geplaatst op 2003-10-12 15:49:12

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren