© 2024 solvo B.V.

Geen enzymen en middenrifscheurtje

hallo Ik heb een vraagje.. Heb al 2 jaar last van diarree .. nu blijkt uit onderzoek dat ik geen enzymen in mijn ontlasing heb. Moet 18 mei terug naar dr Boomgaard.. EEN GEWELDIGE ARTS.. Heb een maagonderzoek gehad daar bleek uit dat ik een middenrifscheurtje heb.. Mijn vraag.. Kan een scheurtje uit zichzelf genezen? en als je geen enzymen heb of te weinig.. heb je dan iets aan je pancreas? Daar heeft de arts niks over gezegd.. Ik krijg de uitslag van de biops over 2 weken. Dank jullie wel alvast voor de moeite.. Groetjes Emmy


Een scheurtje in het middenrif klinkt ernstiger dan het is. Het houdt in de meerderheid van de gevallen enkel in dat het gat waar de slokdarm doorheen gaat, groter is dan normaal. Meestal is dit aangeboren en zal het niet spontaan kleiner worden tot normale grootte. Overigens moet je er niet te veel over inzetten, aangezien het niet altijd klachten hoeft te geven. Het kan wel handig zijn om zuurremmers te slikken, om te voorkomen dat het maagzuur te veel naar boven komt in de slokdarm, want daar kan het schade aanrichten.

label.Geplaatst op 2006-05-06 00:28:04


Hoi Emmi, Ook ik heb al ruim 3 jaar last van diaree en men denkt aan een parasiet bij mij. Testen op emzymen kun je daar op laten testen, ik heb mijn onderzoeklijst erbij gehaald en zie geen enzymen erbij staan of heet het anders in. Ik hoop dat je mij daar een antwoord kan geven.

label.Geplaatst op 2006-05-06 12:47:56


Bedankt Co.. Ik heb inderdaad geen last van mijn maag... af en toe.. Ik dacht dat het syndroom van tietze was. Maar achteraf zei dr Boomgaard dat t door het middenrif kan komen. Eh.. testen op enzymen.. pff.. ik weet niet hoe t anders heet. Mijn eigen huisarts had mijn in beginsel laten testen op parasieten en nog wat andere dingen.. Maar de maagarts in het leyenburg ziekenhuis..DR BOOMGAARD.. echt aan te raden.. deed een uitgebreid ontlasting onderzoek. Dus meerdere dagen ontlasting brengen. En daar kwam uit dat ik geen enzymen of in ieder geval tekort heb.. en dat veroorzaakt Diaree.. heeft iets te maken met je pancreas. groetjes Emmy en succes.

label.Geplaatst op 2006-05-06 12:59:38


Bedankt voor je snelle reactie.. Ik neem dit allemaal op en als de internist erbij komt kan ik dit allemaal voorleggen..

label.Geplaatst op 2006-05-06 13:25:34


Eeen scheurtje in het middenrif kan niet uit zichzelf genezen maar hoeft geen last te zijn er zijn heel veel mensen die dit probleem hebben ,je hebt het wel meer zuur als iemand zonder scheurtje er is wel een medicijn voor daar kan je huisarts je mee verder helpen. groetjes Sylvia

label.Geplaatst op 2006-07-27 11:00:18


bij geen enzymen kan het zijn dat je vit. B12 tekort hebt. kijk op internet naar websites over B12 en laat je goed informeren!

label.Geplaatst op 2006-10-08 17:06:10

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren