© 2024 solvo B.V.

Ik voel lucht via slokdarm omhoog komen; oprispingen?

Ik ben pas 20 jaar maar heb al zolang ik me kan herinneren last van lucht dat door m\'n slokdarm naar boven komt: vaak na iets gegeten te hebben of in de avond (ik heb het dus niet voortdurend). Het zijn geen boeren, want als ik boer voelt het heel anders. Ik voel lucht naar boven kruipen door m\'n slokdarm en je hoort dat ook; een soort borrelen. Als ik in de spiegel kijk, zie ik het ook echt bewegen bij m\'n keel. Het is niet zo dat ik pijn heb of zo, maar het is wel vervelend! Soms word ik er namelijk ook nog misselijk van; er ontstaat meer speeksel (slijm) achterin m\'n keel en ik voel me soms dan ook erg opgeblazen. Het lijkt ook te verergeren als zenuwachtig of gestressed ben.. M\'n tweelingbroer heeft precies hetzelfde! Het vreemde is, dat als ik op m\'n rug ga liggen ik er totaal geen last meer van heb, hoe erg ik het eerst ook had. Als ik dan weer ga zitten of ga staan, komt het meteen terug. Zijn er misschien meer mensen die hier last van hebben of weet iemand misschien waardoor het komt of wat het is?


Ik heb er ook last van. ik had daarbij ook steeds het gevoel alsof er een soort van luchtbel onderaan mijn slokdarm zat die uitkon spatten. en daarna kwam er inderdaad lucht omhoog.. ik ben naar de dokter geweest en hij zei dat het een geirriteerde en/of spastische slokdarm was en dat je er verder vrij weinig aan kunt doen.. je moet ermee leven. Ga eens na of er nog anderen zijn in de familie. want het is voor zover ik weet erfelijk. MVG, Lisanne

label.Geplaatst op 2009-05-30 14:20:56


Hej SD88, Ik heb hier ook last van en ben blij dat er meerdere zijn. Bij mij is het vaak wel erg pijnlijk omdat ik geen boeren kan laten... De lucht die er zit (doordat ik teveel slijm naar binnen slik) kan ook nog eens geen kant op! Als ik ga liggen is het direct weg. Ga ik weer staan of zitten dan komt het weer. Bij mij is het vooral erg vervelend omdat het vaak op feestjes enzo gebeurd, als je een biertje drinkt of een taartje eet waar slijmvorming door ontstaat. Op een gegeven moment moet ik echt naar huis om te gaan liggen (meestal al in de autostoel...) Ik ben erg benieuwd of jij nog verder bent gekomen als ; "we moeten er maar mee leren leven"? De groeten van Jeroen.

label.Geplaatst op 2009-10-22 21:10:36


Graag hoor ik van u of u inmiddels al meer weet over uw klachten, die u op deze site op d.d. 28.02.2009 beschreef. Mijn dochter van 13 heeft namelijk exact dezelfde klachten die u beschrijft, maar de huisarts heeft er geen antwoord op. Ik hoor u graag.

label.Geplaatst op 2012-03-27 13:19:32

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren