© 2024 solvo B.V.

Is dit ook PDS??

hallo allemaal, na lang gesukkel met mijn darmen,2,5 maand diaree en brij(sorry)kon ik eindelijk naar de internist,Heb coloscopie gedaan en alles was ok.Mijn dikke en stuk van mijn dunne darm waren schoon.Het laatste heb ik ook gezien,mijn roesje was beetje uitgewerkt. Ik ben al best vermagerd,ong.5 kg,maar volgend de internist is dat heel goed mogelijk als je darmen zo van slag zijn.Mijn vraag is :Is dat inderdaad normaal dat je op een week of 5 ong,5 kg kan afvallen?? Ik ben niet ziek,alleen kan ik bijna niks eten,ik durf ook niet goed meer.Ik voel me goed,maar als ik s`morgens naar toilet moet verpest het mijn dag weer als ik dan weer die brij zie.Alles is gecontroleerd,4 keer bloed en 3 keer ontlasting,en kunnen niks vinden!!Maar ik ben wel heel erg angstig en gestresd,dus dat zou mede een oorzaak kunnen zijn dat het zolang duurt en ik vermager. Wanneer en van welk eten word mijn ontlasting weer normaal?? Kan je dus inderdaad met PDS zolang dunnere ontlasting hebben met gewichtsverlies?? Kan iemand mij dat asjeblief zeggen? Dank jullie wel!! groetjes Christa


je kunt met PDS inderdaad dunnere of dikkere ontlasting hebben. je kunt bij dunnere ontlasting afvallen doordat er minder voedingsstoffen opgenomen kunnen worden in de darm. het beste is om gezond te eten met veel vezels. door de vezels wordt meer vocht gebonden en wordt het compacter. door er te veel over na te denken en te stressen kunnen de klachten verergeren. blijft de ontlasting dun dan kan je overleggen met je huisarts of hij vezels wil voorschrijven (bijv. metamucil). hier worden je darmen niet lui van of zo en reguleert het. succes

label.Geplaatst op 2007-07-18 23:24:50


hoi ik heb je net een prive berichtje gestuurd omdat ik hier niet kon reageren.

label.Geplaatst op 2007-08-16 08:54:25

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren