© 2024 solvo B.V.

Last van buik/darmen

Hallo, Ik ben Raymond, ben 25 jaar oud, en heb sinds vorig jaar een redelijke ziekenhuis geschiedenis helemaal als je weet dat ik voorheen nooit in een ziekenhuis kwam voor mezelf en bijna nooit bij de dokter. Maar goed sinds vorig jaar ben ik geopereerd aan 1 van mijn teelballen, de rechter was nooit helemaal goed ingedaald hij heeft nooit de lies verlaten, ik heb nooit de stap naar de dokter weten te maken vanwege schaamte (al wist ik wel dat de kans op balkanker groter was) maar op een gegeven moment eind maart 2007 begon hij op de 1 of andere manier te dalen en kwam bijna in de balzak, dit deed heel erg veel pijn, dus ja heb gelukkig begin april een afspraak gemaakt met de dokter, die heeft ernaar gekeken en geconcludeerd dat er een operatie aan te pas moest komen, uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis, eerste gesprek met de arts, gekeken naar de balzak, afspraak gemaakt voor fotos en uiteindelijk \'pas\' 22 juni 2007 geopereerd. Het was gelukkig niet zo\'n grote operatie dus achteraf viel het allemaal wel mee. Voordat ik geopereerd werd had ik ook last van buikklachten dat was eind april 2007 maar goed het was allemaal nog niet zo erg dat begon later het jaar pas. de klachten werden op een gegeven moment steeds erger en dit waren de klachten ongeveer: slechte ontlasting, breiig, buikkrampen. Ik ben daarvoor in totaal (ben eigenlijk de tel inmiddels kwijt) meer als 10 keer bij de dokter geweest, ontlasting in laten leveren, niks uit voortgekomen, bloedtesten gedaan ook allemaal goed en een x-colon (foto\'s van de dikke darm) gedaan waaruit voortkwam dat ik poliepen had in mijn dikke darm, niks ernstigs volgens de dokter, heeft veel weg van PDS, maar ja uiteindelijk kon de dokter niks meer voor mij doen, met de ziekenhuizen schoot het ook al niet veel op, lange wachtlijsten en ik kon geen urgente plek krijgen, de dokter vond het niet ernstig genoeg. Gelukkig heeft agis mij goed geholpen dmv wachttijdbemiddeling, via agis ben ik in contact gekomen met Berg & Bosch kliniek te Bilthoven. 1 belletje was voldoende en ik kon meteen de volgende dag terecht voor een gesprek. Meteen bloedtesten weer gedaan en een afspraak gemaakt voor een colonoscopie (8 oktober 2007) voor het verder onderzoeken van de dikke darm. Tijdens het onderzoek is er niks ernstigs naar voren gekomen. Nou dat was een hele geruststelling, klachten werden ook minder totdat het november werd en de klachten weer toenamen, eind november weer gebeld met de kliniek en begin december weer langs geweest voor een goed gesprek, ontlasting weer laten inleveren waaruit niks is voortgekomen, daarna meteen doorverwezen voor een ct-scan van de buik (31 december gedaan)wacht nog steeds op de uitslag. (arts zou 9 januari contact opnemen, ben benieuwd) De laatste week is het nog slechter geworden met de ontlasting/krampen, alles wat ik eet (ik ben gestopt met melk producten, eet veel vruit, vezels, vis enz. dus best gezond en drink veel water) komt binnen de korste keren weer via diaree/slijm eruit, en zit steeds minder goed in mijn vel, hopen maar dat de uitslag van de ct-scan goed is, maar ja aan de ene kant weet je dan nog niks, ik wordt er een beetje moedeloos van, wat kan ik nog meer doen? een gastroscopie aanvragen bij de internist? of andere onderzoeken? nog even en ik heb alles al gehad... Groetjes, Raymond


hoi, ik ben een meisje van 23 jaar oud en heb een behoorlijk geschiendenis met ziekenhuis ik las namelijk je laatste klachten over de buik ik heb dat namelijk ook allemaal gehad en ik bleek dus de ziekte van crohn te hebben ik had ook veel last van diare kon niet alles meer eten en drinken viel af en werd futteloos misschien moet je vragen of ze een endoscopie willen doen en een aantal buik echo's en een ct onderzoek.

label.Geplaatst op 2008-07-25 10:46:25

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren