© 2024 solvo B.V.

Maag pijn

hoi ik heb nu ook al een tijdje last van mijn maag. ben bij de dokter geweest en die gaf me omeprazol 1x daags 20mg die helpen voor geen meter heb erge buikpijn na het eten maar ook gewoon als ik op de bank lig of werk. ben al een paar keer naar de huisartsenpost geweest en die zeggen doodleuk drink maar een beker warme melk. soms help dat wel warme melk. maar het probleem is in mijn moeders familie hebben ze allemaal maag problemen alleen hun hadden niet zoveel las en al snel werd er onderzoek gedaan. mijn moeder slik al medicijnen vanaf haar 17de dat is al z\'n 30 jaar. ik wil weten of het van mijn moeder heb of dat ik gewoon pech heb en het overkomt me. ik moet nog 4 weken wachten voor dat ze verder onderzoek gaan doen. stel je voor ik heb een maagzweer en die gaat bloeden. dan ben ik nog niet jarig. waarom duurt het zolang voordat ze gaan kijken wat er werkelijk met me aan de hand is. groetjes davy


hoi davy, ik neem aan dat je een afspraak hebt voor een maagonderzoek over 4 weken. je vraagt je af waarom dit zolang duurt. nou er zijn natuurlijk wachtlijsten, zoals voor de meeste onderzoeken en behandelingen. het kan echt geen kwaad om die tijd te wachten hoor, het is alleen lastig omdat je last van je maag hebt ondertussen. probeer of het helpt om niet gekruid of vet te eten, niet roken en geen koffie, priklimonade of alcohol. je kunt een zweertje in de maag hebben , maar dit gaat heus niet zomaar bloeden hoor. sommige mensen hebben veel klachten bij weinig ontsteking, er zijn ook mensen die jaren met maagklachten rondlopen. succes met wachten en probeer je niet te veel op te winden hierover, daar schiet je niets mee op.

label.Geplaatst op 2007-08-08 23:18:50


maagpijn zijn heel vervelend en vooral als je niet weet waar het vandaan komt. Als je gewoon eten kunt dan is het zeker niet urgent en wacht maar tot het onderzoek. Ik heb heel veel baat gehad bij ostheopatie, want ik had ontzettend last van maagzuur. Het is vaak ook een zenuwkwestie. Drukte en stress bevorderen ook maagpijn. Wacht maar de onderzoeken af en wees niet bang voor maagbloedingen. groetjes en sterkte E.D.

label.Geplaatst op 2007-08-11 21:29:44


Je kunt vragen om een verwijzing voor een maagonderzoek of je kunt vragen om ophoging van de Omeprazol. Ga ook eens naar een dietist en neem je voedingspatroon eens door. Soms gebruik je b.v teveel suiker en/of vet of je moet meerdere malen per dag kleine beetjes eten. Succes!

label.Geplaatst op 2007-09-11 21:41:22

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren