© 2024 solvo B.V.

Maag-/(slok)darmklachten

Na regelmatig veel last van darmklachten heeft de huisarts 2 jaar geleden aangegeven dat ik het Prikkelbare Darm Syndroom heb (dit is overigens niet onderzocht d.m.v. een gastro- of endoscopie). Sinds vorig jaar heb ik naast de darmklachten (opgeblazen buik, hevige krampen en problemen met ontlasting) ook regelmatig pijn in de bovenbuik. Inmiddels ben ik hiervoor een aantal keren bij de huisarts geweest. D.m.v. een bloedtest is vastgesteld dat ik geen helicobacter pylori bij me draag. De zeurende, knagende pijn is eigenlijk vrijwel continu aanwezig en straalt met name uit naar mijn linkerborst en soms naar tussen mijn schouderbladen. Naar aanleiding van deze klachten vermoedde de huisarts refluxklachten. Ik heb nu voor de 2e keer Omeprazol voorgeschreven gekregen. Hoewel mijn klachten de eerste keer verminderden, is dat nu niet het geval. Integendeel; mijn buik is nog meer opgeblazen dan anders, ik heb veel last van diarree en en ook het vervelende gevoel in mijn bovenbuik is onveranderd aanwezig. De huisarts heeft aangegeven dat wanneer de Omeprazol niet helpt of als de klachten na het beëindigen van de kuur terugkomen, ik voor een endoscopie naar het ziekenhuis zal moeten. Herkent iemand bovenstaande klachten?


Hoi, Omeprazol alleen helpt niets als je deze bacterie hebt. Je hebt ook een antibioticakuur nodig om er vanaf te komen. Omeprazol is niet direct het beste medicijn, je zou kunnen vragen om losec, pariet, of nexium. Ik heb met nexium hele goede ervaringen. Een maagonderzoek is nodig om te kijken of er niet meer aan de hand is, niet prettig, maar je hebt wel meer zekerheid. Sterkte!

label.Geplaatst op 2012-03-05 01:21:58

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren