© 2024 solvo B.V.

Maagonderzoek

binnenkort krijg ik een gastroduoendoscopie ( maagonderzoek) ik heb dit al eens eerder gehad, maar toen is het niet gelukt, omdat ik iedere keer in paniek raakte en niet kon doorademen. Ik heb toen medicatie gekregen (losec) van de huisarts, maar nu verergeren de klachten, dus nu moet ik dat onderzoek alsnog laten doen, nu heb ik al gevraagd voor een roesje, of lichte narcose, omdat ik bang ben dat het weer niet gaat lukken, terwijl ik heel graag wil weten, hoe het met mijn maag gesteld is ik kan al weken niet goed meer slapen, maar een \"roesje\", daar doen ze nogal moeilijk over (druk en zo ) in mijn ziekenhuis, terwijl ik van iedereen hoor dat ze er in andere ziekenhuizen geen probleem van maken, moet ik opbellen, en zeggen dag ik erop sta dat ik een verdoving krijg, of moet ik een ander ziekenhuis zoeken ? graag reactie !! Annemieke


Het is inderdaad niet standaard om een roesje te geven bij een gastroscopie,maar wel degelijk mogelijk.Zeker gezien het feit dat het al eerder niet gelukt is om het zonder te doen.Ik zou er op staan dat het met een roesje gebeurt,zoveel moeite is dat nu ook weer niet.Je moet alleen daarna even een beetje uitslapen en dus langer in het ziekenhuis blijven ( tot het is uitgewerkt)Probeer het anders via de huisarts te regelen. succes ermee!

label.Geplaatst op 2004-03-22 21:33:15


Ik heb zelf ook maagonderzoek gehad, maar is 2 keer mislukt. Zelfs met een roes. Ik kreeg een soort van voorslaper via een infuus, maar dat viel verkeerd. De hele kamer begon te draaien en toen raakte ik helemaal in paniek. Je weet denk ik wel wat mensen doen als ze in paniek zijn. Achteraf heb ik een week slecht geslapen ervan. Vond het doodeng. Maar ik jouw geval zal het het makkelijk zijn. Je schijnt er niks van te merken. Je bent alleen wat duf erna. suus

label.Geplaatst op 2004-04-05 09:59:22


Hoi Annemieke, Mijn eerste ervaring met het maagonderzoek heeft mij zodanig afgeschrikt dat ik jaren met een maagontsteking/duodenumzweer heb rondgelopen voor ik weer durfde. Tot het uiteindelijk dan toch een keertje moet. Je moet gewoon een lichte verdoving eisen hoor! In Belgie doen ze daar helemaal niet moeilijk over. Ik heb gewoon een verdovend prikje gekregen (in mijn arm), was volledig bij bewustzijn maar wel heel erg rustig. Daarom ging het onderzoek natuurlijk ook veel vlotter. Ik kon ook direct na het onderzoek weer naar huis zolang ik maar niet zelf met de auto zou rijden. Succes Annemieke! Myriam

label.Geplaatst op 2004-04-12 12:45:17


Hallo Annemieke, Ik heb ook al enkele keren dit onderzoek gehad maar ik had het geluk dat ze dat in dat ziekenhuis standaard met een lichte roes doen.Ik kreeg een spuitje en voor ik het wist was ik wakker onderzoek voorbij en niets gemerkt.Welk middel het was kan ik je helaas niet zeggen maar ik was wel heel snel weer wakker(hoogstens 20 min onderzoek inbegrepen) Dit onderzoek was wel in belgie dus ik weet niet of je er iets aan hebt.Ze hebben mij gevraagd of ik het zo wilde of zonder roes en ik was blij dat het zo kon.De doktersassistente zei dat ze op die manier veel meer patienten op een dag konden onderzoeken omdat er toch wel veel mensen zijn die zo\'n onderzoek moeilijk en vervelend vinden.Ik zou er dus inderdaad op staan en anders laat je je huisarts contact opnemen met het ziekenhuis.Veel succes en ik hoop dat het je lukt.Groetjes

label.Geplaatst op 2004-03-23 01:30:38


ik heb er zo al zeker 10 achter de rug....ik ben het al gewend LOL toen ik 17 was (nu ben ik 19) heb ik een grote zweer gehad & heb toen een antibiotica kuur van 1 maand gevolgd bij overmaat van ramp was ik allergish aan 1 of 2 pillen & deed ik niets als braken nu heb ik pas een gastroscopie achter de rug ik weet niet of dat in NL zo is maar hier in belgie krijg je 5 mg valium ingespoten (ok bij mij iets meer omdat ik de dokter had geslagen :D) en een verdovend product in je keel :) ik mocht onmiddelijk naar huis erna ik had mijn ouders bij & ik moest niet langer blijven :-) ik mocht wel een uur niet eten of drinken erna maar dat blijft iets vies...gelukkig heb ik een heel lieve dokter die mij kent & mij gerust stelt als ik weer eens moet gaan :D ik ken het nu & ben ook nieeer bang :-)

label.Geplaatst op 2004-06-16 02:03:57

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren