© 2024 solvo B.V.

Niet eens met behandeling middenrifbreuk

Bij mijn man (45 jaar) is een middenrifbreuk vastgesteld. Zijn klacht is dat hij het gevoel heeft dat hij een brok in de keel heeft. Hij heeft geen last van brandend maagzuur of pijn ofzo. Alleen af en toe dat hij het gevoel heeft dat zijn eten omhoog komt als hij gaat liggen. Hij is bij de huisarts geweest die hem domperidom wilde geven (onzin, hij is niet misselijk). Daarnaast heeft ze hem Ulcogant orale suspensie voorgeschreven. Vier keer daags in te nemen. Wat wij begrepen hebben van de apotheker is dat dit Ulcogant een laagje legt over het maagzuur. Net als Gaviscon, stellen wij ons zo voor. Daar kunnen we ons wel in vinden, want een ontstoken slokdarm moet er niet bij komen. Wij zijn het niet eens met de behandeling. Dit is in onze ogen symptoombestrijding en niet genezing van de kwaal. Namelijk dat een deel van de maag door het middenrif gepiept is. Maar ... mijn man heeft geen zin om de rest van zijn leven medicijnen te moeten blijven slikken, een dieet te volgen en zich patiënt te voelen. Veel liever zou hij de kwaal zelf aanpakken, dus het stuk maag terug duwen en de scheur repareren. Dat zal operatief moeten gebeuren. De dokter wil daar echter niet van weten. Kan iemand ons vertellen waarom een operatie geen goed idee is? Of ons argumenten geven waarmee we onze dokter kunnen overtuigen mijn man wel door te sturen?

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren