© 2024 solvo B.V.

Ontsteking van de dikke darm

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest en deze kon me vertellen dat ik een ontsteking heb aan de dikke darm. Nu is mijn vraag , wat de oorzaak hiervan kan zijn, (als ik op het net zoek dan kom ik uit op collitis of de ziekte van crohn, maar dat is niet wat ik zoek) BVD Pleuny


Kon je huisarts daar geen antwoord op geven? Heb je een dieetvoorschrift of medicijnen meegekregen? Mogelijk kun je daar de oorzaak uit afleiden. En anders bel je gewoon je huisarts weer op voor nadere uitleg! doen hoor.

label.Geplaatst op 2003-07-03 13:20:00


hai pleuny, misschien kun je eens op deze site kijken: http://groups.msn.com/Buikklachtenwatnu misschien kun je hier wel wat meer informatie vinden, en ik zou ook je huisarts om wat meer uitleg vragen! groetjes, ingrid

label.Geplaatst op 2003-07-07 14:33:42


Het kan misschien ook diverticulitis zijn. Als je last hebt van uitstulpingen van de dikke darm (divertikels) en hier ontlasting in blijft staan gaat het ontsteken. (diverticulitis). Ik heb dit ook en ben er inmiddels aan geopereerd.

label.Geplaatst op 2003-07-25 16:23:33


Wat zijn jou klachten? En hoe geconstateerd? Groet

label.Geplaatst op 2003-09-12 13:55:05


Op 5 sept.zijn er foto`s van mijn dikke darm gemaakt.Ik heb last van buikpijn onder vooral links.Er zijn uitstulpingen boven in de darm.Daar kan de pijn niet van komen volgens de chirurg.Nu moet ik een afspraak maken met een Internist.Wie weet hoe dat is? En Connie heeft die operatie geholpen?

label.Geplaatst op 2003-09-17 14:55:10


die operatie, heeft die jou van je klachten af geholpen.En heb jij daar nog wat aan over gehouden.

label.Geplaatst op 2003-10-05 16:43:34


he rifi. ik heb zelf ook uitstulpingen aan mijn dikke darm en ik heb hier erg veel pijn door gehad. mijn internist zei dat dit diverticulose was en dat er geen medicijnen voor zijn. niet echt een leuk berichtje van mij zo natuurlijk, maar wat ik je wel kan zeggen, is dat acupunctuur bij mij heel goed heeft geholpen. als je internist je dus niet kan helpen, kun je altijd dat nog proberen. voor meer info over darmuitstulpingen kan je kijken op http://www.buikklachten.tk sterkte!! groetjes ingrid

label.Geplaatst op 2003-09-23 11:13:27


Met Kerst vorig jaar kreeg ik acute klachten en ben 30 dec door mijn huisarts naar de eerste hulp gestuurd waar ik opgenomen werd. Ik heb toen acute rust moeten houden om de darm rust te geven en kreeg een dag of 4 enkel een infuus met vocht verder niets. Toen ik weer thuis was zou de ont-steking moeten verdwijnen en ik kreeg het advies om veel te drinken en vezelrijk te eten. (diverticulitis is waarschijnlijk iets wat komt door de westerse eetgewoonten) Helaas had ik de pech dat de ontsteking niet wegging. Ik ben daar dus ook voor geopereerd en het stuk dikke darm wat bezaaid was met divertikels is verwijderd. Ik eet nu dus veel lichtverteerbaar en vezelrijke voeding en drink veel water. De klachten zijn nu verdwenen.

label.Geplaatst op 2003-10-05 18:32:48


vandaag 20-10-2003 ben ik door een scan geweest.Ze hebben gekeken of er nog een ontsteking in het laatste stukje dikkedarm zit. Dit is gelukkig niet zo.Dus de divertikels zijn weer rustig.Nu wordt er nog gedacht aan sigmoïdoscopie om zeker te zijn dat ik nog even zo verder kan.

label.Geplaatst op 2003-10-20 14:06:29

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren