© 2024 solvo B.V.

Overgewicht door PDS (??)

Ik heb begin van dit jaar weer behoorlijk last van me PDS gehad (drie maanden (maart,april,mei)). Na dit net over was werd ik geveld door behoorlijke nekklachten waarvan ik anderhalve week met pijnstillers plat op me bed heb gelegen (eind mei/begin juni). Niets met me PDS te maken, maar je krijgt op dat moment niet de lichaamsbeweging dat je darmen nodig heeft. Al met al ben ik van deze periode (maart t/m begin juni)maar twee kilo aangekomen. Die twee kilo willen er ook niet meer vanaf. Het is op dit moment alleen zo erg dat ik zelfs in 3 weken tijd daar bovenop nog 4 bijna 5 kilo ben aangekomen (3 weken van juli). Weet iemand of dit ook met me PDS te maken heeft of dat het ergens anders aan ligt en toch maar snel naar de dokter toemoet? Ik wilde namelijk nog even afwachten hoe of wat. Eigenlijk ook vanwege dat me eigen dokter nog twee weken op vakantie is en niet nog eens alles aan een vervanger moet gaan uitleggen hoe of wat (ik heb deze dokter namelijk nog maar een klein jaartje dus heb alles nog vrij recent moeten uitleggen).


Bij mij is 3 jaar geleden mijn baarmoeder verwijderd en ik heb een pds er aan overgehouden. Ook ik ben bijna 8 kilo aangekomen. Is bij jou ook je buik erg opgezet? Je moet in ieder geval veel vezels eten en 3 liter water drinken.het is moeilijk maar ik zou het toch proberen. Ik gebruik movicolon en duspatelin. Vraag aan je huisarts of je naar de internist kan. Probeer gewoon te eten en sla zeker geen maaltijden over, sterkte verder.

label.Geplaatst op 2006-08-05 21:36:25


Klopt ik heb vaak last van een opgezette buik. Normaal was dit alleen na het eten maar nu de gehele dag. Van de dokter heb ik weer (na vragen) vezels gekregen. Ik ben hierdoor nu een kilo van de ondertussen zes geworden kwijt.Dit was in een week.Naar de internist gaan wacht ik nog maar even een maand af. Maar bedankt voor de tip Duspatalin gebruik ik alleen als ik er echt pijn aan heb of als ik meerdere dagen pijn heb. Het is namelijk (voor mij in ieder geval) meer een soort van pijnstiller.

label.Geplaatst op 2006-08-06 12:15:45


in jou antwoord staat dat je "weer" vezels van de dokter heb gehad.kan jij mij die naam van de vezels geven.ik gebruik zelf movicolon.heb jij toevallig ook movicolon gebruikt of heb je alleen vezels van de dokter gehad. klop het dat het smaakt naar sinassappelsap met die sliertjes erin.

label.Geplaatst op 2006-08-07 20:09:44


Klopt vijf jaar geleden heb ik ze van de dokter gekregen tegelijk met duspatal toen. Bij die apotheek kreeg ik merkloos mee. Bij navraag blijkt deze van Pharmachemie af te komen.Zit geen extra smaak aan en is in te nemen met bijvoorbeeld yoghurt. Bij de apotheek waar ik nu zit kreeg ik iets met citroensmaak mee. Deze is alleen met water in te nemen dus nu heb ik Volcolon meegekregen die is met melkproducten in te nemen en smaakloos. Beide waren sachetjes met hele kleine snippertjes.

label.Geplaatst op 2006-08-07 22:45:49

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren