© 2024 solvo B.V.

ROESJE lijk wel een narcose.

Hallo allemaal, Een stukje terug heb ik een vraag gesteld over een maagonderzoek met roesje. Nu ben ik gisteren naar het ziekehuis geweest voor de informatie van het roesje dat ik ga krijgen. Ben er wel van geschrokken hoor. Het lijkt meer op een narcose onderhand. Om te beginnen krijg je dus geen injectie maar een infuss in je arm. En als je leest wat de bijwerkingen er van zijn word je ook niet vrolijk. Je heb geheugenverlies een dag lang en en je mag zelfs geen contracten of transactie\'s tekenen, omdat het risico erin zit dat je je dat later niet kunt herinneren. Ik vraag me zo zachtjesaan af of een roesje wel zo onschuldig is als het woord doet vermoeden. Je denkt bij een roesje aan iets lichts maar toch niet aan zoiets. Is een roesje eignelijk altijd via een infuus vraag ik me af en mensen die ervaringen hebben zoek ik ook naar. Hoop op snelle reactie\'s omdat ik 1 juni al dat maagonderzoek ga krijgen.


Zo'n roesje is echt geen narcose hoor...je hoort alles en je kan opdrachten opvolgen alleen herinner je je het na afloop niet meer.Even uitslapen en dan ben je weer gewoon helder.Het gaat idd via een infuus omdat ze het direct in je bloed toedienen en op die manier ook altijd een toegang hebben om evt andere medicijnen of bv gewoon vocht toe te dienen. Gaat echt wel goed komen! succes ermee!

label.Geplaatst op 2010-05-27 09:31:47


Lieve Nurse, bedankt voor je reactie. IK heb nog een vraagje die u wellicht kunt beantwoorden. Een kennis van mij in Belgied die heeft ook een roesje gehad maar die kreeg gewoon een injectie inplaats van een infuus, wat is daar het verschil in weet u dat ??? En ik ben als de dood voor dat onderzoek a.s. dinsdag. Ik ben bang dat je dan inderdaad een beetje zweverig bent en zij lekker hun gang kunnen gaan, omdat ik toch niet kan reageren. Is dat juist of kan ik zelf ook nog iets laten blijken ?? Want wat is dan eigenlijk de rede dat je dan een roesje krijgt als je alles toch nog meemaakt maar uiteindelijk vergeet ?? Is het juist dat je echt nog een hele dag slaperig bent ?? En heb je ook die kokhals neigingen ?? Wat een hoop vragen voor u, sorry maar ik dacht ik vraag het toch maar. Sommige mensen zeggen datz e er dus echt niks van gemerkt heben van dat onderzoek en datg ze dus echt wel heel diep sliepen. Kan dat per persoon anderes zijn dan of ligt het aan de hoeveelheid slaapmiddel dat men geeft ??

label.Geplaatst op 2010-05-27 15:48:46


Dag Nurse, ik wil even laten weten dat het maagonderzoeke cht aan me voorbij is gegaan, niks van gemerkt van het hele gebeuren. De verpleegster zei er nog nadrukkelijk bij dat ik niet helemaal weg zou zijn en dus op hun vragen kon reageren. Het is geen narcose zei ze nog. Ik in paniek omdat ik dan nog die slang moest gaan doorslikken. Maar toen de dokter het slaapmiddel in het infuus deed was ik gelijk compleet van de wereld zo snel ging dat. Alles is goed gegaan en er is alleen maar gezien dat het klepje tussen slokdarm en maag niet goed meer afsluit. Daar gebruik ik elke morgen op nuchtere maag omeprazol 10 mg. voor en dat helpt perfect en daarbij helpt het me ook nog om goed naar de wc te kunnen gaan. Hoef ik geen movicolon meer te gebruiken dus 2 vliegen in 1 klap. Heel erg bednakt Nurse voor je reactie heb er erg veel aan gehad. Groetjes van hier; Liesbeth.

label.Geplaatst op 2010-06-01 15:49:23


Hoi Liesbeth, Ben blij dat het meegevallen is!Sorry dat ik niet meer gereageerd heb tussendoor,ben door omstandigheden niet veel op de pc geweest de afgelopen tijd.. In ieder geval weet je nu wat er aan de hand is en wordt je behandeld!sterkte verder!

label.Geplaatst op 2010-06-08 09:44:01


Hoi Nurse, bedankt weer voor je reactie. Inderdaad ik weet nu wat het is en slik omeprazol en dat helpt prima, heb dan helemaal geen maagzuur. En mocht er ooit nog een volgende keer komen dan de ik weer een roesje, helemaal indeaal voor mij. Groetjes van hier en nogmaals bedankt. Liesbeth.

label.Geplaatst op 2010-06-10 15:22:28

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren