© 2024 solvo B.V.

Slangetje en roesje

Hallo, ik heb nu al 6 weken maagklachten, vele soorten medicijnen en antibiotica geslikt, niets hielp. Ook is de helicobacter vastgesteld en behandeld maar geen verbetering, nu moet ik een onderzoek met een slangetje, wie heeft dit gedaan met een roesje en hoe gaat dat in zijn werk? voel je dan alles nog? ik heb nog nooit zoiets gehad... kan iemand me hier iets meer over vertellen? Alvast bedankt


je bedoeld denk ik een gastroscopie. hierbij word er met een slang waarin een cameraatje zit in de maag gekeken. dit onderzoek word in principe zonder roesje uitgevoerd, het duurt maar 5 minuten. als je toch met een roesje wilt moet dit van tevoren doorgegeven worden, omdat dit ingepland moet worden ivm het "uitslapen". je moet namelijk nog een tijdje blijven zodat je in de gaten gehouden kan worden. succes

label.Geplaatst op 2006-05-09 19:32:52


Hallo Minoek. Afgelopen woensdag heb ik een gastroduodenoscopie gehad. Dan gaan ze inderdaad met een scopie vanbinnen je maag en zoals bij mij ook nog de dunne darm bekijken. Ik heb wel een roesje gevraagd omdat ik er gigantisch tegenop zag. Heb heerlijk geslapen. Niets ervan gemerkt. Als je wakker bent heb je eerlijk gezegd het gevoel dat er niets gebeurd is. Gelukkig lag er een papier op mijn kastje dat het onderzoek goed was verlopen! Zeer aan te raden hoor. Het neemt voor jezelf een heleboel spanning en paniekerige gevoelens weg. Inderdaad wel van te voren aangeven, omdat er die dag een bed voor je gepland moet worden. Groetjes Gerda

label.Geplaatst op 2006-05-14 06:58:50


mag ik eens vragen in welk ziekenhuis je een roesje krijg, het door mij bezochte ziekenhuis past dat niet toe!

label.Geplaatst op 2006-05-21 12:28:17

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren