© 2024 solvo B.V.

Slijm bij ontlasting

Heb al een aantal maanden witte slijm in mijn ontlasting zitten af en toe En de stoelgang ging ook wat moeilijk, soms dagen niet en dan ineens 3x per dag. Nou ben ik laatst op vakantie geweest Beetje ziek geworden van de weerswisseling en het eten daar Toen ik terugkwam in Nederland had ik wel steken in mijn buik maar als ik op het toilet zat hoefde ik niet meer.. Nou is het eindelijk gelukt na een dag of 5 Alleen zat er weer slijm bij de ontlasting en deze keer echt ontzettend veel. Weet iemand misschien wat dit is? Heb al een keer gehoord dat het kan komen door het drinken van melk? Wie ow wie heeft raad voor mij?? bvd !


Als ik jou was zou ik maar even langs de huisarts gaan... Heb ik vorige week ook gedaan met dezelfde klachten. Ik kreeg een bloed- en ontlastingsonderzoek. Blijkt dat er een bacterie in mijn ontlasting zit. Nu krijg ik anti-biotica kuur... Succes!

label.Geplaatst op 2004-07-09 10:05:27


Inderdaad, ik zou ook maar naar de huisarts gaan. Slijm in de ontlasting duidt op een dikke darm ontsteking. Dit kan worden veroorzaakt door een bacterie, maar kan ook een chronische ziekte zijn.. Zoals Colitis Ulcerosa en ziekte van Crohn. Een degelijk onderzoek (kweek van ontlasting) kan in ieder geval deze dingen uitsluiten. Met vriendelijke groet, Frank (OLVG)

label.Geplaatst op 2004-07-12 23:25:00

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren