© 2024 solvo B.V.

Spastische darm?

Hallo. Ik heb al ongeveer 2 jaar een hele erge onregelmatige stoelgang. Ik ga soms een week a 10 dagen niet naar het toilet voor ontlasting. Ander half jaar geleden heb ik een blindedarm ontsteking gehad, waarbij mijn blinde darm ook verwijderd is. een paar maanden later leek het goed te gaan, en werd mijn stoelgang wat regelmatiger. sinds een maand of 2 heb ik extreme buikpijn, en lig echt te \"verkrampen\" in mijn bed. Ik ben hiervoor bij de gynaecoloog geweest omdat mij verteld was dat ze tijdens de operatie van mijn blinde darm een cyste op mijn eierstok gezien was. Dit was het echter niet het geval, en deze cyste was bij controle bij de gynaecoloog verdwenen. Het heeft toch iets met mijn darmen te maken. Is dit een spastische darm? of vinden jullie dat ik een onderzoek in het ziekenhuis moet laten doen. Dit laatste houd me erg bezig... Groeten Marije


Vraag eens een verwijzing voor de dietiste, dan weet je direct of je goede voeding gebruikt. Genoeg vezels, genoeg water, beweging, weinig vet en suiker kan helpen. Zorg ook voor een goede houding op toilet bij het ontlasten,billen in de pot. Probeer op een vaste tijd te gaan, lukt het niet probeer het later weer. Mocht het hierna niet verbeteren dan kun je je huisarts een verwijzing vragen voor een onderzoek of i.d. Succes!

label.Geplaatst op 2005-12-27 00:11:49


hoi, ik loop al 3 jaar met darm klachten. anderhalf jaar geleden zijn ze er achter gekomen dat ik lactose allergie heb. Geen melk producten. Had veel last van onregelmatige stoel gang en opgezette buik. Nu anderhalf jaar verder heb ik nog steeds lactose allergie. Ik ben er wel aan gewend en 15 kilo afgevallen weeg nu 54 kilo. het gaat beter. maar ik heb wel darm onderzoeken gehad leverpunctie mijn lever was ook vergroot. Ik heb nog veel pijn maar het komt erop neer dat ik een spastichs dikke darm heb. Het is moeilijk om er mee om te gaan. maar dat went wel. je moet oppassen met wat je eet. Ik raad je aan voor verwijzing naar zkh internist van darm/lever/maag afdeling. Ik loop nu 2 jaar in het ziekenhuis en moet 1 x in de twee maaden op controle. Succes het probeer ook een afspraak te maken met de dietiste. en let goed op als je melk drinkt of waar melk in zit of je dan ook moeilijk naar de wc kan en buikpijn krijgt

label.Geplaatst op 2006-03-18 11:59:36

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren