© 2024 solvo B.V.

Vochtprobleem na laxeermiddelen

Ik was op de sukkel met hardnekkige constipatie door een overgevoeligheid aan codeïne. Na tevergeefse pogingen met lactulose en Laxoberon kreeg ik Prepacol toegediend wat uiteindelijk ook \"tijdelijk\" hielp. Intussen neem ik 3 tot 4 zakjes Movicol (osmotisch laxeermiddel op basis van macrogol) waardoor m\'n stoelgang opnieuw tamelijk op gang komt. Nu is het echter zo dat ik ondanks dit alles nog steeds 2 kilo zwaarder weeg dan voordien...Terwijl ik me lichamelijk toch zwakker voel... Kan dit een bijwerking zijn van dit osmotisch middel ? Zo ja, bestaat er een alternatief ? Heeft iemand daar enige ervaring mee ? Alvast bedankt !


Hallo, dat je dikker wordt door movicolon heb ik niet ervaren, wel dat ik er erg moe van word. Ik ben erachter gekomen dat dit kan komen doordat er Acesulfaam K in Movicolon zit. Als je Aspartaam intikt in Google kun je daar lezen dat het een zoetstof is die deze bijwerkingen heeft. Bovendien blijkt het dat je daar na langdurig gebruik vele klachten door kunt krijgen. Daarom lijkt het me beter de zakjes Movicolon te minderen waarna uw klachten van vermoeidheid zullen afnemen. Beter is het om een kruidendrank te gebruiken tegen de verstopping in te nemen voor de avondmaaltijd en voor het slapen. Dit stimuleert de darmen. Deze drank bevat o.a. vuilboom. U kunt hiernaar informeren bij Uw apotheek. Vr groeten Leonietje.

label.Geplaatst op 2004-03-24 16:31:44


Hallo, ben er inmiddels achtergekomen dat de zoetstof Acesulfaam K zo nihil is dat je daar echt geen klachten door kunt krijgen (dit zit in Movicolon). Eerder denk ik dat je bent aangekomen doordat het beter gaat met de doorstroming door de darmen door Movicolon waar door je meer bent gaan eten. Maar dat lijkt me niet echt belangrijk, belangrijker is dat je je goed voelt door de medicijnen. Wil je toch een alternatief voor Movicolon dan is phytotherapie geschikt, dit bevat vuilboom waardoor het beter gaat met de stoelgang.

label.Geplaatst op 2005-01-16 17:04:37

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren