© 2024 solvo B.V.

Voeding bij maaglast?

Ik heb een gevoelige maag. Als ik examens heb of ik heb heel veel activiteiten samen te regelen of ik eet een tijdlang onregelmatig, dan krijg ik een constante maagpijn. Ik ben daarmee al een 4tal keren naar een dokter geweest, de conclusie was altijd hetzelfde: gevoelige maag. Daarop kreeg ik medicatie voor enkele weken, en dit werkte goed. Sinds gisteren heb ik opnieuw maagpijn, maar ik zou het graag verhelpen zonder medicijnen. Daarbij wil ik vooral letten op wat ik eet. Ik weet dat ik het volgende moet mijden: frituurvetten, groenten, fruit,... Maar nu denk ik bij elk stuk voeding die ik wil opeten: is dat wel goed voor mijn maag? Voor het moment is het nog draaglijk maar ik wil het niet erger maken. Vragen die ik bijvoorbeeld stel is: Wat is er beter: wit of bruin brood? Drink ik best constant melk en geen fruitsap? Of is water beter? Smeer ik beter geen boter op mijn brood? Zijn pannenkoeken wel goed? Is pasta goed? Wie kan me helpen met een scheiding maken tussen wat goed/ niet goed is voor mijn maag? Alvast Bedankt!


ik denk dat het goed is dat je eens naar een dietiste gaat. als je vanalles zomaar achterwege laat krijg je te weinig binnen van bepaalde voedingsstoffen. een dietiste kan goed advies geven over wat goed is voor je maag en suggesties doen voor dingen die je slecht kunt verdragen. succes

label.Geplaatst op 2006-02-23 15:55:03


Hoi, Veel vet en veel suiker kan bij een gevoelige maag klachten veroorzaken. Direct drinken na het eten is dan ook niet verstandig. Edisan van Dr. Vogel helpt bij spanningen de maag beschermen. Ook biogarde yoghurt als start van de dag helpt de maag een beetje te beschermen. Als de maag beschadigd is kun je beter vragen naar Omeprazol of i.d. aan je huisarts, dit geneest. Als je lang klachten houdt laat dan een maagonderzoek verrichten. Bij mij kwam na jaren klachten eruit dat ik de Helicobacter Pilori bacterie in mijn maag had. Na een kuur heb ik nooit meer last gehad. Sterkte!

label.Geplaatst op 2006-02-23 23:01:41

Naar forum Maag-darm-lever

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren