© 2024 solvo B.V.

Aangezichtsverlamming

Sinds drie weken heb ik een aangezichtsverlamming aan de linkerkant van mijn gezicht. Niks werkte meer, zelfs mijn linkeroor en smaak aan de linkerkant liet het afweten. En natuurlijk een openstaand oog en een afhangende mondhoek waardoor ik moeilijk kon eten, drinken en praten. Ook had ik erge hoofdpijn links achter. Maar nu het goede nieuws. Mijn huisarts zei ook dat het afwchten is en dat er niets aan te doen is. Toch wilde ik naar het ziekenhuis. Allerlei onderzoeken gehad waaronder lumbaal punctie en ct scan. Gelukkig heb ik een goede neuroloog getroffen. hij heeft me na de onderzoeken voor 10 dagen laten opnemen voor een zoovirax infuus kuur. Voor de opname heb ik dus 2 weken met een compleet half lam gezicht gelopen. Na twee dagen infuus is het echter al heel ver bijgetrokken. Mijn onderzoeksresultaten zijn nog niet binnen (moet op kweek staan) Maar het moet haast wel een virus zijn, want anders was het door een infuus niet zo snel weg getrokken. Mijn advies: Pik het niet als ze zeggen dat er niets tegen te doen is.Het is wel jouw gezicht en hoe langer dat plat ligt hoe moeilijker herstel wordt. Als iemand meer info over het infuus ofzo wil, dan kunnen jullie me mailen (lig nu nog in het ziekenhuis, het is het echt meer dan waard. ) Ik weet uit ervaring hoe irritant het is en hoe vervelend het is dat doktoren zeggen dzat er niks tegen te doen is.


Ik ben verpleegkundige op de neurologie in DOetichem. wij hebben inderdaad ook wel eens mensen die door de huisarts naar huis worden gestuurd met een paracetamol terwijl ze bijvoorbeeld een hersen infarct hebben. Dit geven we meestal dan ook terug aan de huisartsen. Ik vind het goed dat u dit meldt.Groeten Sander

label.Geplaatst op 2006-10-17 13:36:27


Ah, dat had ik eerder moeten weten, maar daar is het nou al te laat voor.. Mijn linker-gezichts-helft is al onherstelbaar verlamd. Fijn hè, die artsen! die begeleiden je zo goed.. NOT!!!

label.Geplaatst op 2006-11-03 17:26:15


> Mijn naam is Marloes van der Heijden en ik ben vierde jaar fysiotherapie student. Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van mijn scriptie. Het onderwerp van mijn scriptie is het vergelijken van behandelmethoden bij een aangezichtsverlamming. naast een literatuuronderzoek wil ik bij mijn scriptie ook een klein onderzoek doen bij patienten die te maken hebben (gehad) met deze aandoening. Voor het doen van dit onderzoek wil ik een vragenlijst van 7 vragen afnemen. Het invullen van deze vragenlijst kost u ongeveer drie minuten. U blijft bij dit onderzoek volledig anoniem. > > Hartelijk dank voor uw medewerking Druk op onderstaande link om de vragenlijst te starten (mocht dit niet lukken dan kunt u de link kopieren en plakken) > https://examine.vu.nl/cgi-bin/inferentie.pl?qst_id=4398

label.Geplaatst op 2007-11-04 22:39:50

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren