© 2024 solvo B.V.

Aanvallen (Epilepsie of toch iets anders?) niemand kan een diagnose stellen

Graag jullie aandacht voor het volgende: Mijn vader (leeftijd 50+) heeft inmiddels 4 keer (met een interval van 1,5 jaar) een soort van epileptische aanval (insult) gehad. Van het een op het andere moment is hij niet meer aanspreekbaar, begint ongelofelijk te transpireren, krijgt schuim op zijn mond. De feitelijke aanval duurt maximaal 1 uur maar heeft vervolgens een enorme uitloop wat zich vertaalt in emotie, verwardheid en vermoeidheid. Dit is 6 jaar geleden begonnen maar tot op heden hebben we geen diagnose gekregen. Er is 2 maal een mri scan en ct scan uitgevoerd. Er wordt bloed afgenomen direct na een aanval maar hier is nooit iets op te zien. Daarnaast heeft hij diverse onderzoeken gehad om epilepsie aan te tonen maar hier komt ook niets uit. 2,5 jaar (tevens heeft de laatste aanval 2,5 jaar geleden plaatsgevonden) geleden is er door iemand de diagnose gesteld dat er sprake zou zijn van een probleem met de suikerspiegel (hypo of hyperglycamie, hier ben ik even niet zeker van).Op advies van deze arts heeft hij toen een dieet voorgeschreven gekregen zonder suikers, zoetstoffen en moest ook zaken als witbrood mijden. Het gaat al een hele tijd goed nu en we waren al bijna blij dat dit de oplossing zou zijn. Helaas! Vannacht heeft de 4e aanval plaatsgevonden. 13:45 werd mijn moeder wakker van luidruchtig snurken. Mijn moeder probeerde hem wakker te maken en was niet aanspreekbaar en kwam erg verward over. Ze heeft vervolgens de ambulance gebeld en hij is weer opgehaald. Tevens had in zijn bed geplast. Dit is voor mij aanleiding om jullie om advies te vragen. Herkennen jullie iets van mijn verhaal in jullie eigen situatie of kan u beroepshalve een advies geven dan is dit zeer welkom. We lopen nu steeds tegen het probleem aan dat er weer een nieuwe arts bijkomt die op basis van zichtbare kenmerken een diagnose stelt. Uiteindelijk nemen de klachten af en verdwijnt de situatie weer in de doofpot. Voor mijn vader (ook uit psychisch oogpunt) zou het erg prettig zijn als boven tafel komt wat de oorzaak is van deze aanvallen. Het grijpt hem emotioneel steeds meer aan. Voor de volledigheid wil ik zeggen dat de aanval nu toevallig in de nacht heeft plaatsgevonden maar het gebeurt ook overdag zonder aanwijsbare oorzaak. Alle tips zijn welkom!!! Bedankt.

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren