© 2024 solvo B.V.

Aderverkalking in de hersenen

Beste forumleden, In januari heeft mijn vader meerdere tia\'s gehad, hij kwam er redelijk goed vanaf met slecht zicht, verminderde mobiliteit, verminderde spierkracht, snel vermoeid en erg verward. Maar hij kan wel nog alles. Na alle onderzoeken werd de diagnose aderverkalking verspreid door de hele hersenen. Mijn vader is erg verward, herkend soms mensen niet wanneer hij in een onbekende omgeving is en rookt nog steeds. Mijn vraag is eigenlijk wat is het beloop \'normaal\'? Komt het vaak voor dat de aderverkalkingen door de gehele hersenen verspreid zijn? Mijn vader heeft wel epilepsie en is op 40 jarige leeftijd een keer geopereerd waarbij zijn schedel is gelicht, ik was toen heel jong dus ik weet niet precies wat er toen is gebeurd en heb er tot nu toe niet meer naar gevraagd omdat het verwarrend is voor hem. Hij is nu 61 jaar oud. Ik zou graag horen hoe zijn levensverwachting eruit ziet want ik maak mij erge zorgen. Ik hoop op een reactie, met vriendelijke groeten, Femke

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren