© 2024 solvo B.V.

Beknelde zenuwen?? Capabel tunnel syndroom...

Het is een echt familiekwaaltje bij de meeste vrouwen bij ons in de familie. In 1990 ben ik geopereerd aan me ene hand, na genezing meteen aan mn andere hand. Beknelde zenuwen dus, het bekende capabel tunnel syndroom. Meteen na de operatie\'s gaf ik de chirug al aan dat ik het idee had dat het niet geholpen had, ik vrij snel daarna weer opnieuw de tests gehad en ja er zat nog een kleine beknelling maar ik moest eerst de genezing de tijd geven, zo gezegd zo gedaan. Nooit ben ik er meer van afgekomen, bij iedereen uit mn familie hadden de operatie\'s geholpen maar bij mij dus niet. Ik leerde er eigenlijk mee leven, had minder kracht in mn handen maar dat schijnt er bij te horen. In 2003 kreeg ik van de ene minuut op de andere een raar,dood gevoel in mijn linkerpink en ook de tintelingen weer. Na een tijdje toch maar langs de dokter, weer het proces in en er bleek nu dat het bekneld zat in me elleboog,die zenuwen gaan dus naar je pink. OOk dat heb ik nu aan me rechterarm. Ook die operatie(2004) heeft zijn werk niet gedaan en na die tijd werd het er alleen maar slechter op. Ook wel is de tests laten doen omdat ik heel snel tintelingen in mn voeten kreeg, later door heel mn lichaam, als ik bv op mn linkerzij lag op de bank, begon mn rechterkant te tintelen, heup, knieën,voeten, alles eigenlijk. Later nog is terug geweest naar een neuroloog,beknelling zat er idd nog maar die wilde niet meer snijden in me en kreeg fysio, ook geen baat. Nu de laatste maanden wordt het weer steeds erger, ik wordt er zelfs gek van, ik krijg nu zelfs al tintelingen bij het niks doen,als ik op de bank zit, handen normaal en huppekee,tintelen en doodgevoel, als ik op mn rug lig,handen op mn buik, idem dito. Voorheen had ik het al na 5 min als ik op mn handen/armen leunde maar nu is er niks meer voor nodig. Sinds vandaag zijn de tintelingen continue en gaan niet meer weg. Beide armen doen vaak pijn,voel de plek heel sterk van de operatie aan elleboog en het tintelen in mn handen houdt niet meer op. Als klein kind heb ik een ongeluk met een paard gehad en had toendertijd beschadigde en verdraaide nekwervels, ook daar heb ik is naar laten kijken of het niet vanuit mijn nek kwam,maar volgens de arts was dit niet het geval. Zelfs nu ik dit zit te tikken, heb ik ook weinig kracht om mijn muis te bedienen. Ik denk toch dat ik maar weer is een second opion ga vragen want ik ben inmiddels verhuisd naar een andere omgeving en heb dan ook met een ander ziekenhuis/artsen te maken. Maar heeft iemand anders hier ervaring mee, of is dit inmiddels geen capabel tunnel syndroom meer? Ik word er wanhopig van en beinvloed echt mijn humeur. Alvast bedankt!


Heb jij je bloed al eens laten onderzoeken op vitamine B12 tekort? Ben zelf ook geopereerd aan een carpaal tunnelsyndroom in beide handen, maar de klachten waren een hele tijd afwezig, totdat de tintelingen terugkwamen, ook in voeten etc. bleek toen een behoorlijke vitamine B12 tekort te hebben. Bij google vitamine B12 intypen, en je hebt de site van vitamine B12 tekort. Zou even langs de huisarts gaan, en bloed laten prikken. Succes, Tropical

label.Geplaatst op 2006-12-31 19:01:54

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren