© 2024 solvo B.V.

Benign orgasmic cephalalgia

Hallo beste forumlezers en lezeressen. Sinds een paar weken heb ik last van heftige, bonkende en (meestal) a-symetrische hoofdpijn welke wordt veroorzaakt door de coitus (orgasme), en houdt in mijn geval 24 uur aan. In eerste instantie dacht mijn huisarts dat het een hersenbloeding was, en ik had ook wel de pijnscheut (alsof er iets knapte in mijn hoofd), maar niet de rest van de symptomen als misselijkheid, duizeligheid, geheugenverlies en wat nog meer bij een hersenbloeding hoort. Na een CT-scan, lumbaalpunctie en MRA-scan in het Reinier de Graaf in Delft is de voorlopige diagnose gesteld op \"coitale hoofdpijn, type 2 of 3\". Na een middag zoeken op het internet en spreken met mijn zus en zwager -beide verpleegkundigen- kom ik erachter dat er heel weinig onderzoek is gedaan, maar bij het onderzoek dat gedaan is komt naar voren dat er raakvlakken zijn met migraine. In dat licht worden ook medicijnen voorgeschreven als Propranolol, Topamax, dilitiazem en Indometacin. Tevens heb ik gezien dat er verschillende mogelijke oorzaken worden gegeven voor dit type hoofdpijn, waaronder een gaatje in het hersenvlies en obese (wat ik ben, jammer genoeg; 1,80 mtr en 110 kg). Zijn er ander mensen die hier bekend mee zijn of misschien weten waar ik terecht zou kunnen om dit verder te laten onderzoeken om eventuele toekomstige aanvallen tegen te gaan? Overigens ben ik een man van 35, een vaste partner, niet rokend sinds 3 jaar, te weinig sport maar dat wil ik na juni veranderen.

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren