© 2024 solvo B.V.

Caverneus Hemangioom

Mijn vrouw is 30 mrt. 2006 in het LUMC geopereerd door Dr. Voormolen en Dr. Coert aan een cavernoom aan de hersenstam. In het voorgesprek is Dr. Voormolen ingegaan op de risico\'s. Er zou een aangezichtszenuw geraakt en/of beschadigd kunnen worden, waardoor de mondhoek zou kunnen blijven afhangen. Dr. Voormolen was van mening dat er zeer goede kansen waren om het cavernoom te verwijderen en dat het risico dat er iets anders zou kunnen gebeuren 1 tot 3% was. Hij wilde er zelfs niet op in gaan wat er zou kunnen gebeuren Na de operatie bleek er geen aangezichtszenuw te zijn geraakt! Echter er was wel een oogzenuw geraakt en/of beschadigd (6e) Hierdoor staat het linker oog naar rechts onder gericht en kan ze het maar zeer beperkt naar links bewegen. Iets minder dan tot recht vooruit. We hebben nog steeds vertrouwen in het oordeel van Dr. Voormolen die aan geeft dat we nog zeker 1 jaar geduld moeten oefenen om er zeker van te zijn dat er geen verbetering meer komt in de stand van het linkeroog. Prof. Dr. R.J.W. De Keizer gaf echter in een gesprek, dat bij ons niet zo goed overkwam, aan dat er geen verbetering kon worden verwacht, want het was immers al 4 maanden geleden dat de patiënt was geopereerd! Het was echter pas 2 maanden!!! Hij raadde een operatie aan om de stand van het linkeroog te corrigeren, door de oogzenuw in te korten. Daarbij zou dan ook een correctie moeten plaatsvinden aan het \'gezonde\'rechteroog. Volgens de orthoptiste zou het zelfs mogelijk zijn dat er 2, 3 of zelfs 4 operaties nodig zouden zijn. En dan nog was het niet zeker of mijn vrouw weer een auto zou mogen besturen en/of fietsen. De orthoptiste denkt ook dat volgoefeningen het beschadigde oog zouden kunnen stimuleren, daar waar anderen weer van mening zijn dat zulke oefeningen zinloos zijn en alleen maar vermoeiend.Mijn vrouw is van de ene dag op de andere, invalide geworden! Ze kan niet meer autorijden of fietsen etc. Ook sporten kan ze maar op beperkte schaal. Mijn vraag op dit forum is dan ook: Heeft iemand ervaring met het hier boven beschrevene of heeft iemand een tip waar we naar toe kunnen gaan voor een second opinion?


Misschien naar het oogziekenhuis in rotterdam?Goede artsen en goede berichten van.

label.Geplaatst op 2006-06-15 21:48:54

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren