© 2024 solvo B.V.

Cervicale kanaalstenose: kan geen viool meer spelen!

Bij mij is na MRI onderzoek gebleken dat ik cervicale kanaalstenose heb, met links en rechts ernstige foraminale versmalling. Het is nog net geen myelopathie. Ik dacht alleen een nekhernia te hebben... Doordat er enkele zenuwen bekneld raken zodra ik mijn nek maar een klein beetje beweeg, kan ik nu helaas geen altviool meer spelen, wat voor mij meer is dan alleen een hobby. Probleem!! Weet iemand soms iets over mogelijke aanpassingen aan de viool, zodat mijn nek tijdens het spelen gestrekt kan blijven?


Hallo Mariëtta, Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk muciseren kan zijn. Een ergotherapeut zou misschien uitkomst kunnen bieden, of heb je dit al geprobeerd? Via hem kan denk ik in principe een aanpassing gerealiseerd worden. Ik weet niet of dit vergoed wordt. Laat even weten of dit gelukt is.

label.Geplaatst op 2009-02-22 17:56:47


tel nr070-3302445

label.Geplaatst op 2009-08-21 03:41:45

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren