© 2024 solvo B.V.

Chronische hyperventilatie en bril.

Dat ik (David, 20 jaar) (misschien) CHV heb kan ik nu langerzemehand wel van uit gaan maar ik heb het idee dat er toch wat meer mee speelt. Ik zal eerst het hele verhaal van de laatste maand maar even neerpleuren, maar de mensen die alleen de vraag willen horen moeten maar even naar beneden scrollen: Een maand geleden had ik het briljante idee om een boksles te volgen, ik wou al langere tijd op een vecht sport omdat ik het erg cool vond. Op die boksles kreeg ik een behoorlijke tik op me oog, ik had daarna alleen een wat geirriteerd oog. Ik deed na die les mijn bril weer op en ging weer naar huis. Paar dagen later kreeg ik een oog migraine aanval, maar het rare was dat ik al paar jaar geen aanval meer heb gehad en dat het alleen in mijn linker oog was. Ik merkte daarna ook dat ik minder zag door mijn linker glas. Dus ik dag nou daar kwam die migraine door, dus ik naar de opticieen en ja hoor mijn strekte was behoorlijk veranderd. Dus nieuwe glazen aangevraagd. Ik ben er nog wel voor naar de dokter geweest en kreeg een MRI test omdat ik zo lang geen last meer had gehad van aanvallen. Toen ik eenmaal die bril kreeg begon de shit, ik zag alles langzamer en kon er maar niet aan wennen, wat ze mij niet hebben verteld is dat ik een behoorlijke sprong maakte in sterkte, van 0.70 of zo naar + 1.25 met cilinders(ik weet de preciese sterkte alleen van de laatste bril). Dus ik heb het een weekje geprobeerd maar ik begon enorm te stressen en in paniek te raken, alles begon raar te worden. Die zondag ben ik door het lint gegaan, ik had de hele dag gecomputerd en had savonds het slimme idee om even te gaan hardlopen om energie te verbranden, eenmaal aan het rennen ben ik in huilen uitgebarsten en voelde me helemaal klote. Ik had beetje het idee dat ik naar een film zat te kijken vanuit een ruimte pak. Die avond ging ik even in bad, moest toen ook ongelovelijk janken. en die nacht heb ik totaal niet geslapen. Ik wist toen nog helemaal niet wat er aan de hand was, huisarts plat gelopen, ik heb toen weer een nieuwe sterkte gekregen bij de opticieen en ja hoor de sterkte was verkeerd. Ik dacht mooi dat is het. Nee dus. Heb nu dus 2 cilinders in mijn bril maar het gevoel van onwerkelijkheid bleef. Toen ik weer eens op internet zat te lezen wat het kon zijn vloog ik weer naar de eerste hulp, ik kreeg daar een oog test om te kijken of de klap mijn netvlies wat aan heeft gedaan. Was niet zo (eergister ook nog geweest voor de follow up, ook niks) maar op de eerste hulp vond ik de folder van de Hyperventilatie stichting.) daar stond de volgende symptonen in: Gevoel van onwerkelijkheid, enorme vermoeidheid en duizelig gevoel. Dat waren zo\'n beetje mijn symptonen. Maar ook wazig zien.. Ik zie nu nog steeds alles langzamer, maar dit is na een week vol met shit en verwarring, het is zelfs moeilijk om dingen van elkaar te onderscheiden qua symptonen. Terwijl ik 2 weken geleden nog normaal voelde.... Ik heb eigenlijk 2 vragen: Kan het zijn door een paniek aanval ik wazig zag en dat vergiste met wazig zien door mijn bril en dat tijdens de oogtest mijn test dus was vervuild door het wazig zien van de Chronische hyperventilatie? vraag 2: Ik moet mijn bloed nog laten nakijken, nog tips voor dingen om aan te kruizen? Ow en de opticien EN de oogarts zeiden beiden dat ze alleen naar het oog kunnen kijken, dus symptonen van Hyperventilatie met oogproblemen vergelijken doen ze niet aan.... het rare van dit allemaal is dat ik geen aanvallen heb gehad, maar is een constant gevoel eigenlijk. Hopelijk is het niet te lang geworden hehe. David.

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren