© 2024 solvo B.V.

Concentratieproblemen gepaard met drukgevoel in mijn hoofd

(professionele opinie zeer welkom!) Al jaren kamp ik met concentratie- en vermoeidheidsproblemen die gepaard gaan met een constante drukgevoel in mijn hoofd. Het voelt als een stoornis van de prikkeloverdracht in mijn hersenen (serotoninehuishouding en neurotransmitters). Het hele denkproces kost me heel veel moeite en ik ben daardoor snel overvraagd. Vroeger dacht ik dat het om problemen van psychische aard ging, maar ik ben er nu van overtuigd dat er wel degelijk neurologische problemen aan ten grondslag liggen. Wie herkent dit probleem en kan mij tips geven? Ongeveer 8 jaar geleden werd een bipolaire stemmingsstoornis bij mij gediagnostiseerd. Ik ben nu 46 jaar. Voor dit probleem slik ik 2000mg Depakine en 5mg Cipramil per dag. Daarnaast heb ik last van hoge bloeddruk.


Hoi ik heb hetzelfde behalve de druk op mijn hoofd, kan me niet concentreren en denken gaat moeilijk. Bij mij heeft het te maken met depressie en angststoornis. Tot nu toe heeft niets geholpen aan medicijnen. Heb dit 10 jaar geleden ook gehad toen heeft het 4 jaar geduurd maar is wel over gegaan er is dus hoop. sterkte het is heel vervelend

label.Geplaatst op 2006-12-25 18:07:39


Heb je drukgevoel aan beide kanten van je hoofd of alleen maar aan één kant? Ik herken het probleem maar dan eenzijdig...

label.Geplaatst op 2009-11-22 12:01:44


Heb je de problemen aan beide kanten van je hoofd of slechts aan één kant?

label.Geplaatst op 2009-11-22 12:02:18

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren