© 2024 solvo B.V.

Contrast vloeistof bij mri?

ik krijg waarschijnlijk een mri van de rug, wie weet of ze daar ook contrastvloeistof moeten inspuiten? ik heb vorig jaar ook 1 voor mijn schouder gehad, en dat vloeistof erin spuiten was zooooo pijnlijk, zelfs met extra verdoven. en was er ook nog een kluns bezig, die niet tevreden was over de 1e keer dat alle spuiten weer overnieuw konden. en als dat nog niet genoeg was, spoot de suit tot 2 x toe van de naald. ik zie het dus echt niet zitten om weer een naald in me te laten steken. ik word al zwaar misselijk bij de gedachte.


hoi Ik heb vorig jaar en 3jaar gelden een MRI van mijn rug gehad en ook regelmatig van mijn hoofd en nog nooit contrast gehad. Ze doen dat nog wel eens bij een ct-scan,maar bij een MRI vlgs mij niet. Succes. lilian

label.Geplaatst op 2006-05-03 18:46:02


Ik ga elk jaar 2keer voor een NMR van de rug en de nek,de ene keer wordt er wel contrastvloeistof gebruikt de andere keer niet waaarom ik weet het niet. Het zou te maken kunnen hebben met bepaalde onduidelijkheden,diebeter zichtbaar zijn na inspuiting. Gisteren kreeg ik voor het eerst een NMR van de hersenen en ook nu werd er contrastvloeistof gebruikt. Ik heb hier gelukkig totaal geen last van.

label.Geplaatst op 2006-05-12 01:38:44


Hoi, Ik moet elke 3 jaar voor een MRI scan van mijn hersenen. De laatste keer was januari 2005.Toen hadden ze een nieuw MRI apparaat. Hierbij hoefde er geen vloeistof meer ingespoten te worden. Dat was erg fijn.

label.Geplaatst op 2006-08-31 15:39:17


Hallo, ik heb in juni een MRI scan gehad voor mijn rug, en hoefde geen vloeistof in te laten spuiten. Ik was daar ook bang voor. Ik bleek een hernia te hebben. Succes

label.Geplaatst op 2006-11-05 19:34:52

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren