© 2024 solvo B.V.

Door rug gaan

Ik heb een vraag over mijn rug. In 1999 ben ik geopereerd aan een dubbele hernia onderin de rug. Het is lange tijd goed gegaan, niet zonder pijn hoor maar wel mee te leven. Nu begint alle ellende zich weer te herhalen maar wel anders dan de vorige keer. Ik heb minder uitstralingspijn gelukkig maar veel meer last van het door mijn rug gaan en door mijn benen zakken. Ik kan maanden geen last hebben en uit het niets begint de ellende, bijv.de was vouwen en opeens door de rug zakken met heel veel pijn zodat ik op de grond plof en ik wel tien minuten zo moet blijven zitten, op de manier waarop ik dan beland op de grond. Iedere beweging is dan teveel, en ook wel angstig want ik ben dan bang nooit meer te kunnen lopen. Herkent iemand dit?? Ik denk weer aan een hernia, maar voor ik naar de dokter ga zou ik wat meer mensen willen spreken die dit ook hebben of gehad hebben. Groetjes Shir


Als dit soort dingen gebeuren heeft het veelal temaken met dat een zenuw op zo een manier bekneld is geraakt dat het functioneren word belemmerd. In dit geval het blijven staan. In hoeverre is er onderzoek gedaan naar schade in de zenuwbanen?

label.Geplaatst op 2006-04-18 08:10:50


Hallo A'tje, Allereerst bedankt voor je reactie. Er is al in geen jaren een onderzoek gedaan, ja 1 keer bij de neuroloog, moest ik wat testjes doen maar daar bleef het dan ook bij. Zo is het ook gegaan voor mijn herniaoperatie, ben toen nooit bij een neuroloog geweest omdat het geen hernia was volgens de huisarts, helaas bleek dat wel het geval te zijn. Ben weer bij de huisarts geweest, maar weer hetzelfde liedje. Ik ben nu al dik twee weken verder maar heb er nog steeds last van. Ik ga mij nu afvragen of het niet met rugwervels te maken kan hebben. Soms moet je zelf voor dokter spelen om erachter te komen wat je mankeert. Heb ik al meerdere keren ondervonden en zal het weer moeten doen. groetjes Shirin

label.Geplaatst op 2006-04-24 23:36:04


Het lijkt mij het beste om je huisarts duidelijk te maken dat je last van uitval hebt en dat er naar gekeken moet worden. Als hij/zij dat afwimpelt bel je gewoon de destijds behandelende neuroloog of zo.

label.Geplaatst op 2006-04-25 07:42:21

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren